راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

«رستم قاسمی» کارنامه عمرانی خوبی دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  «فرهاد بیضایی» روز دوشنبه درباره وزیر پیشنهادی راه و مسکن به مجلس شورای اسلامی، افزود: «رستم قاسمی» سابقه عمرانی مناسبی دارند و کارنامه کاری وی در مسولیت‌هایی که در بخش عمرانی در قرارگاه خاتم و مجموعه‌های مشابه داشته،  خوب است.

ویبا بیان اینکه علاوه بر لزوم توانمندی در حوزه عمرانی، توانمندی برنامه‌ریزی و تقسیم سازی در حوزه مسکن و هم چنین انتخاب تیم مناسب برای برنامه ریزی مناسب نیز لازم است، ادامه داد: بزرگترین چالش وزیر راه و شهرسازی تغییر استراتژی در حوزه مسکن است.

به گفته این کارشناس اقتصادی، وزارت راه و شهرسازی مجموعه‌ای چند وجهی است که وزیر پیشنهادی برای بخش عمرانی آن بیشترین توانمندی را دارد.

بیضایی با بیان اینکه دو موضوع «اقتصاد مسکن» و «شهرسازی» باید مورد توجه تیم جدید قرار بگیرد، گفت: ضعف وزارت راه و شهرسازی در دوره ساخت مسکن مهر در حوزه «شهرسازی» باعث شد مسکن مهر که در حوزه عمرانی و اقتصاد مسکن، تجربه موفقی بود در حوزه «شهرسازی» بسیار ضعیف باشد و کیفیت سکونتگاهی زندگی مردم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در دوره جدید باید این موضوع مورد توجه قرار داد که موضوع مسکن یک وجهی دیده نشود، گفت: در غالب طرح‌های توسعه روستایی و شهری می‌توان به ساخت مسکن اقدام کرد تا کیفیت سکونت و زندگی افراد افزایش یابد و با ساخت مسکن بدون در نظرگرفتن موضوع شهرسازی چندین مشکل با ابعاد اجتماعی و اقتصادی را به مشکلات کشور اضافه نکنیم.

به گفته بیضایی، اقتصاد مسکن، مدیریت و کنترل بازار مسکن همه موضوعاتی است که برای تحقق آن به تیمی توانمند نیاز است.

این کارشناس حوزه اقتصاد گفت: اگر وزیر پیشنهادی بتواند حوزه راه و زیر ساخت حمل‌و نقل را به حوزه برنامه ریزی مسکن مرتبط کند بسیار موفق خواهد بود و فلسفه ادغام راه و مسکن نیز از ابتدا همین بود.

رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. بررسی صلاحیت وزرای کابینه سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی از صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا