راه و شهرسازیمجله خبری

مسکن ارزان قیمت، نیاز جوانان است

به گزارش ساختمان آنلاین:  «رحمت اله فیروزی» در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از سیاست‌های کلی نظام در موضوع جمهوری آذربایجان تشکر می‌کنم. رهبر انقلاب اسلامی درباره مقوله امنیت فرمودند تامین امنیت با تکیه بر دیگران توهم است و کسانی که به این توهم دچارند، سیلی آن را به خواهند خورد.

نماینده مردم نطنز خاطرنشان کرد: دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت، جنگ و صلح هرکشوری فاجعه مصیبت‌باری است. امنیت وارداتی یا خریدنی یا برون زا نیست. امنیت خلق شدنی است که از طریق اتکا به مردم و نگاه درون زا و حل مشکلات کشور، مردم و ارتباط مناسب با همسایه های خوشنام صورت می گیرد.

فیروزی با تاکید بر لزوم همکاری ارکان نظام برای عبور از مشکلات اقتصادی، گفت: قریب به ۱۵ ماه از آغاز فعالیت رسمی مجلس یازدهم و نزدیک به دو ماه از آغاز دولت مردمی سیزدهم گذشته است، مجلسی که رهبر انقلاب آن را قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلس و دولتی که معظم له آن را دولت مردمی تعبیر کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: امروز ما در شرایط سخت جنگ اقتصادی هستیم می‌طلبد همه ارکان نظام مجلس و دولت پرتلاش انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم قدم بردارند. ایمان راسخ دارم که عبور از این روزهای سخت با استعانت از خدای منان، دعای خیر امام زمان(عج) و رهنمودهای مدبرانه امام خامنه‌ای؛ همراهی، صبوری و مقاومت و تاب آوری مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: در کنار بسیاری از دستاوردها و خدماتی که نظام و انقلاب به مردم ارایه داده اند، تداوم برخی مشکلات و مسایل از جمله معیشت مردم، بیکاری و مسکن، گرانی‌های افسارگسیخته موجب دلسردی و یاس عده‌ای در داخل و سوء استفاده معاندین و بدخواهان نظام شده است که این مهم تلاش های جدی در رفع نگرانی‌های ولی نعمتان انقلاب را می طلبد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کارآفرینان کشور گفت: یکی از مشکلات جدی در زمینه کارآفرینی و اشتغال، به رغم تاکیدات رهبر انقلاب در راستای رفع موانع تولید روند اداری طولانی و موانع جدی برای هرگونه کسب و کار است. امروز هر جوان و هر کارآفرین برای راه اندازی کسب و کار خود، باید وقت و انرژی زیادی را در راهرو ادارات برای کسب مجوزها بگذارد.

وی خطرنشان کرد: مدیران همه باید تسهیل‌گر باشند، چرا امروز بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل از وضع موجود بسیار گله‌مندند. شایسته است که هم مجلس و هم دولت در یک تصمیم انقلابی شرایط راه اندازی هرگونه کسب و کار را برای جوانان و مشاغل خُرد و کارگاهی تسهیل کنند. موضوع امنیت سرمایه‌گذاری، فرار مغزها و فرار سرمایه‌ها که امروز بعضا شنیده می‌شوند نیز مواردی است که حاکمیت و دولت باید به آن توجه لازم را مبذول کنند.

فیروزی پور با اشاره به موضوع لایحه رتبه بندی معلمان بیان کرد: امیدوارم موضوع تصویب رتبه بندی فرهنگیان و توجه ویژه معیشتی به این قشر زحمتکش و همچنین همسان سازی بازنشستگان مورد توجه جدی قرار گیرد و برای همیشه به این دغدغه به حق فرهنگیان و بازنشستگان خاتمه داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن، گفت: یکی از نارضایتی‌های امروز کشور افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن است که باعث ایجاد معضلات زیادی برای جوانان و از همه مهم تر، موضوع ازدواج آنها شده است. جا دارد دولت تدبیری اندیشیده و با همکاری تمامی ارکان نظام هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و تحویل مسکن ارزان قیمت اقدام کند. مجلس هم با تصویب قوانین پیشگیرانه، دست سوداگران و دلالان زمین و ملک که به صورت مداوم نسبت به افزایش قیمت ها اقدام می کنند، قطع نماید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا