بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

قیمت سیمان تحت کنترل است

به گزارش ساختمان آنلاین:   کشاورز، معاون امور معادن وزارت صمت در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: یکی از دغدغه هایی که از چندماه گذشته گریبان وزارت خانه صمت و مردم ایران را گرفته افزایش قیمت سیمان است که به علت کاهش و قطعی مکرر برق صورت گرفته به طوری که کاهش تولید سیمان را در پی داشته است به گونه ای که در ماه‌های تیر و مرداد تولیدمان به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

معاون امور معادن وزارت صمت در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از اهداف و راهکارهایی که وزیر صنعت، معدن و تجارت از بدو ورودشان به وزارت خانه پیگیر آن بود همین بحث سیمان بود. طی چند روز گذشته مکررا جلساتی در این خصوص برگزار شد.

کشاورز اظهار داشت: مقرر شد کلیه واحدهای تولیدی سیمان و کارخانجات سیمان در بورس کالا ثبت نام کنند و من بعد به هیچ عنوان خارج چرخه بورس کالا عرضه ای به صورت غیر بورسی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: جلسات متعددی با همکاران وزارت نیرو داشته ایم و خوشبختانه وضعیت به نسبت اواخر تیرماه و اوایل مرداد ماه مقداری بهتر شده و تولیدمان تقویت شده است. با شکل گیری بورس کالا و ورود کارخانجات سیمان به بورس ما توانستیم وضعیت را مقداری کنترل کنیم.

معاون امور معادن وزارت صمت همچنین گفت: امیدوار هستیم با ثبت نام تمامی کارخانجات تولید کننده سیمان و کلیه عاملین خریداری و مصرف کننده سیمان در بورس کالا بتوانیم به زودی حداقل ظرف یک ماه تا دو ماه آینده به قیمت‌های قبل برگردانیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این چه کنترلی هست که ازش اسم میبرید من تو بورس کالا برای خرید ثبت نام کردم الان میگن باید بالای ۵۰۰تن سیمان خرید کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا