بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

آرامش در بازار سیمان

به گزارش ساختمان آنلاین:  ابوالقاسم کوره‌چینی در خصوص وضعیت بازار سیمان، اظهار کرد: در گذشته فروشندگان سیمان، به صورت مستقیم از کارخانه خرید خود را انجام می‌دادند اما پس از عرضه شدن سیمان در بازار بورس و اوراق بهادار، بسیاری از این فروشندگان دانش کافی و حتی کد بورسی برای ورود به بازار سرمایه را نداشتند.

وی با اشاره به وجود آمدن واسطه‌گری در زمان عرضه شدن سیمان در بورس، افزود: خرید سیمان در بازار بورس و اوراق بهادار، آزاد است و نیازی به داشتن پروانه کسب و مجوز ندارد. در این بین، دلال‌هایی که توان خرید سیمان به میزان زیاد را داشتند، سهمیه‌های سیمان را خریداری می‌کردند و فروشندگان مصالح ساختمانی به ناچار، سیمان مورد نیاز خود را از طریق این دلال‌ها تامین می‌کردند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با اشاره به متعادل شدن بازار سیمان، گفت: در حال حاضر با توجه به گذر از این دوران و اخذ کد بورسی توسط عاملین فروش مصالح ساختمانی، بازار سیمان از بحبوحه و هیجاناتی که در آن قرار گرفته بود، خارج شد و در حال حاضر قیمت هر کیسه آن حدود ۳۷ هزار تومان است.

کوره چینی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر و با ورود به بورس، قیمت هر کیسه سیمان افزایش قیمت شدیدی داشت، اظهار کرد: پیش از عرضه سیمان در بازار بورس و اوراق بهادار، قیمت هر کیسه آن در محدوده کانال ۲۰ هزار تومان قرار داشت اما پس از عرضه در بورس، این کالا تحت تاثیر شرایط واسطه‌گران قرار گرفت و قیمت آن نجومی شد.

وی گفت: مشکلاتی که در ماه‌های اخیر به دلیل محدودیت برق و بورس، برای بازار سیمان به وجود آمد، رفع شده است و میزان عرضه و تقاضا در این بازار متعادل است. در حال حاضر در خصوص بحث سیمان، کمبود و مشکلی وجود ندارد و این بازار در شرایط آرامی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد که شرایط بازار سیمان در آینده نیز پایدار بماند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با اشاره به گرانی دیگر کالاها گفت: در بسیاری از کالاها کمبود وجود ندارد و گرانی آن هم به صورت سراسری است. به عنوان مثال اخیرا نیز کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک درخواست افزایش قیمت لاستیک را مطرح کرده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا