صنایع ساختمانیمجله خبری

مشکلات ورود کارخانه‌های سیمان به بورس

به گزارش ساختمان آنلاین:    جلیل چاجی اظهار کرد: ممکن است مسائل مرتبط با کاهش مصرف برق کارخانه‌های سیمان در برخی از استان‌ها زمینه افزایش قیمت را به وجود آورده باشد ولی در داخل خراسان‌جنوبی به واسطه وجود دو کارخانه سیمان این اتفاق خوشبختانه رخ نداده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در گذشته این مسئله مطرح بود که مصالح ساختمانی تولید داخل خراسان‌جنوبی به واسطه اختلاف قیمت به استان‌های دیگر برده می شود و این موضوع یکی از دلایل کمبود در داخل استان است ولی در حال حاضر به واسطه افزایش قیمت کرایه این موضوع توجیه اقتصادی ندارد.

چاجی با اشاره به اینکه یکی از دو کارخانه تولید سیمان در خراسان‌جنوبی وارد بازار بورس شده است، افزود: این موضوع به واسطه عرضه سیمان با قیمت بالا و خرید توسط شرکت‌های عمده در نهایت به نفع خریدار داخل استان نیست ولی کارخانه‌ها از این قصه سود خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هر کیسه سیمان در خراسان‌جنوبی بین ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، یادآور شد: خوشبخانه در استان از نظر عرضه سیمان و سایر مصالح ساختمانی هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی گفت: اگر ساخت و سازهای طرح ملی مسکن در خراسان‌جنوبی آغاز شود بی شک موجب رونق بازار مصالح ساختمانی در استان می‌شود ولی هنوز تأثیری نداشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا