راه و شهرسازیمجله خبری

وجود 30 گود رهاشده در منطقه 22 پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین: علیرضا بهرامی گفت: منطقه ۲۲ با چهار ناحیه شهری دارای ۳۰ گود رها شده است که از این تعداد ۱۶ مورد آن پر خطر هستند.

معاون شهردار منطقه ۲۲ بیان کرد: در ناحیه یک، هشت گود رها شده (سه مورد پر خطر)، ناحیه ۲ نیز ۱۰ گود رها شده (پنج مورد پرخطر)، هشت گود رها شده، ناحیه ۳ (چهار مورد خطرساز) و در ناحیه ۴ نیز چهار گود رها شده (چهار مورد پرخطر) وجود دارد.

به گفته وی، نواحی چهارگانه نسبت به صدور اخطار به همه مالکین این گودها و تشکیل کمیسیون رفع خطر اقدام کرده اند که همزمان بعضی از مالکین عملیات ساختمانی را شروع و نسبت به پایداری و اجرای فنداسیون و پروانه ساخت درخواست دادند.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۲۲ به گودی در ناحیه ۴ که متعلق به بسیج ادارات است اشاره کرد و گفت که با توجه به اینکه اخطارهای لازم صادر و کمیسیون رفع خطر تشکیل شده بود، با حکم قضایی (بدون اقدامی از سوی مالک) آن گود پر شد.

بهرامی با بیان اینکه پس از پرشدن گودهای رها شده در ناحیه چهار مالکین آن نسبت به ایمن سازی و اجرای عملیات ساختمانی اقدام داشتند، افزود: علاوه بر آن ۲ گود دیگر در منطقه وجود دارد که پروانه ندارند.

وی گودهای تعاونی شهرداری منطقه ۱۸ در شرق دریاچه که از سال ۹۲ رها شده با عمق ۲۰ متر و وسعت یازده هزار و ۵۶۹ متر مربع، مشارکتی آرین با عمق ۱۸ و مساحت ۱۳ هزارو ۵۴۶، عمران توسعه شاهد در مروارید شهر با عمق ۱۴ و وسعت ۱۲ هزار و ۹۲۷، تعاونی مالی اعتباری عسگریه در وردآورد با عمق ۱۲ و وسعت هفت هزار و ۵۵۱ و سازمان بوستانها و فضای سبز با عمق ۱۰ و مساحت ۱۲ هزار و ۲۳۹ را از جمله این گودهای پرخطر ذکر کرد.

بهرامی آریانا در شمال دریاچه چیتگر با عمق ۲۰ و وسعت ۱۳ هزار و ۶۲۹، پروژه سرمایه گذاری و مشارکت مردمی در شمال دریاچه با عمق ۳۰ و مساحت ۱۴ هزار و ۷۶۰ و چهار گود واقع در کوهک به نامهای یادگاران حماسه باعمق ۱۰ و مساحت ۱۵ هزار و ۷۸، موسسه خیریه بتول با عمق ۱۰ و وسعت هفت هزار و ۳۶۸، تعاونی مسکن هواناجا با عمق ۱۵ و مساحت ۱۵ هزار و ۵۶۰ و یک گود شخصی با عمق ۱۵ متر و مساحت ۱۲ هزار و ۶۶ متر مربع را از دیگر گودهای پرخطر منطقه ۲۲ ذکر کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا