راه و شهرسازیمجله خبری

عوارض ساختمانی پایتخت عادلانه‌تر می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین:  رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفته که شهرداری ملزم شده دفترچه‌ای برای تک تک املاک تهران بر اساس مرغوبیت مکانی تهیه کند تا بر اساس این دفترچه میزان عوارض ساختمانی هر ملک تعیین‌تکلیف شود.

محمد ملکی کارشناس حوزه مسکن در این مورد به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: اطلاعات به دست آمده برای تعیین مطلوبیت و مرغوبیت مکانی املاک از سه منبع به دست می‌آید. اولین منبع معاملات املاک شهر تهران است که توسط مشاوران املاک به ثبت می‌رسد، دومین منبع سامانه‌ای است که وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع تعبیه کرده و سومین منبع نیز اطلاعات و داده‌های خود شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: بسیاری معتقدند در تمام سال‌هایی که عوارض ساختمانی در تهران برابر بوده، به کسانی که ارزش ملکشان پایین‌تر بوده ظلم شده و کسانی که املاک باارزش‌تری داشته‌اند یا به دلیل جهش‌های قیمتی سودهای هنگفتی را به جیب زده‌اند، رانت بسیاری دریافت کرده‌اند که تصمیم جدید شورای شهر می‌تواند این روند را عادلانه‌تر سازد.

ملکی تصریح کرد: از سوی دیگر، دریافت عوارض ساختمانی یکی از منابع درآمدهای مهم شهرداری است و با منطقی‌تر شدن عوارض ساختمانی، این درآمد افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. مجموع این دلایل نیز موجب شده تا اعضای شورای شهر این طرح را بدون حتی یک مخالف به تصویب برسانند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا