راه و شهرسازیمجله خبری

مهم‌ترین مشکل پردیس و پرند چیست؟

به گزارش ساختمان آنلاین: حسین ایمانی‌جاجرمی، جامعه‌شناس شهری درباره معضلات و مشکلات شهرهای اقماری اطراف پایتخت گفت: متاسفانه ضعف خدمات شهری، حمل و نقل و دسترسی نامطلوب ساکنان این شهرها همچنان از مهم‌ترین مشکلات ساکنان آن است. این جامعه‌شناس افزود: حمل و نقل آسان و دسترسی مطلوب یکی از مواردی است که می‌تواند بسیاری از فشارهای روانی و مشکلات ساکنان این مناطق را حل کند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهم درباره این شهرها این است که عمدتا مردها برای بهره‌مندی از مشاغل به سمت شهر مادر می‌روند و چهره شهر در طول روز عمدتا زنانه می‌شود؛ یعنی زنان مدت زمان بیشتری را در این مناطق زندگی می‌کنند و باید برای حل مسائل و مشکلات آنان نیز فکر جدی شود، چراکه این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ایمانی در پاسخ به این سوال که تجانس فرهنگی تا چه اندازه در بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش دارد عنوان کرد: به عقیده من ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از فرهنگ و قومیت‌های مختلف در کنار همدیگر به راحتی در حال زیست هستند، بنابراین تفاوت در فرهنگ‌ها سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی نخواهد شد بلکه می‌توان گفت به دلیل بهره‌مندی از شرایط اقتصادی یکسان ساکنان این مناطق، افراد به یکدیگر نزدیک هستند و می‌توانند نقاط اشتراکی را میان خود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که طرح‌های جدید برای ساخت‌و‌ساز مسکن که با عناوینی همچون مسکن ملی و مسکن مهر در حال ظهور هستند حتی در صورتی که طرح‌هایی مناسب هم باشند اما قبل از ساخت آنها باید به محل مورد ساخت توجه ویژه‌ای شود؛ نوع خدمات، قرارگیری مراکز خرید، درمانی و بهداشتی، دسترسی آسان به شهرهای مادر، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به‌ویژه خطوط مترو همه از مواردی هستند که قبل از ساخت مسکن‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا