بورس و بازارمجله خبری

آرامش در بازار مسکن تا چه زمانی پایدار است؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  بهروز عسگری در ادامه گفت: علیرغم افزایش قیمت مصالح ساختمانی ، همچنان بازار مسکن آرامش خود را حفظ کرده و این آرامش تا اواخر اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اگر قرار بر ایجاد تغییر در بازار مسکن باشد قطعا از اواخر اردیبهشت ماه و با توجه به در پیش بودن انتخابات نمایان خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اراک با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: هرساله در این ماه بازار مسکن دارای رکود بوده و قطعا تا انتهای ماه رمضان این سکون ادامه دارد.

عسگری با بیان اینکه فعلا نمی توان پیش بینی دقیقی از قیمت مسکن داشت، گفت: اما با توجه به در پیش بودن انتخابات پیش بینی می‌شود بازار در رکود بماند، قیمت ها پایین نمی‌آید اما آرامش هم برهم نمی‌خورد.

وی اضافه کرد: قیمت مسکن پایین نمی‌آید، اما حباب قیمت شکسته شده و مسکن به قیمت واقعی متناسب با نوع مصالح و امکانات ساخت و… رسیده و قطعا در آینده نیز قیمت بر همین اساس و با همین روال بر مبنای قیمت مصالح، پروانه کسب و زمین و… تعیین خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک با اشاره به طرح الحاق برخی زمین ها به محدوده شهری ادامه داد: متاسفانه هنوز اتفاقاتی در این راستا صورت نگرفته و به غیر از یکسری افراد خاص، هیچکس اطلاعاتی از این زمین‌ها ندارد و باید منتظر ماند.

عسگری در خصوص مالیات خانه‌های خالی نیز گفت: شناسایی این خانه‌ها تنها توسط دستگاه‌های خدمات رسان از جمله اداره آب، برق و گاز امکان پذیر است، البته هنوز نوع اجرای این طرح مشخص نیست.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا