بورس و بازارمجله خبری

چهار نکته مهم برای خرید خانه

به گزارش ساختمان آنلاین:  به طور کلی برای خرید کردن باید این روزها خیلی محتاط عمل کرد. چرا که کسب درآمد روز به روز سخت‌تر می‌شود و در عین حال خرید کردن باید با حساسیت بیشتری صورت بگیرد. از بزرگ‌ترین خرید‌های هرکس در زندگی،‌ می‌توانیم به خرید خانه اشاره کنیم. خرید خانه برای اولین بار سرشار از هیجان و استرس خواهد بود. زیرا خرید خانه از جمله مواردی‌ست که خریدار باید تجربه بسیاری داشته باشد.

از این رو برای خرید خانه لازم است یکسری نکات اصلی و اساسی مدنظر داشت تا تجربه‌ای دلچسب از خرید خانه برای شما رقم بخورد.در اینجا به نکاتی می‌پردازیم که اگر فقط یکبار فرصت داشته باشیم به خانهٔ موردنظر نگاه بیاندازیم، در نظر بگیریم.

اول: دسترسی‌ها را چک کنید

برای خرید خانه حتما برای شما پیش آمده است که به دیوار املاک مسکونی مراجعه کنید. یکی از بهترین پیش آزمون‌های خرید خانه را در این بخش می‌توانید داشته باشید. به طوری که با پیدا کردن محله موردنظر، خانه و نحوه دسترسی حمل و نقل عمومی را به راحتی می‌توانید دریابید. به طور مثال اگر با منطقه‌ای که خانه قرار گرفته است آشنا باشید می‌توانید عرض و پهنای کوچه را در نظر بگیرید که آیا در صورت نبود پارکینگ امکان رفت و آمد با ماشین شخصی یا پارک در اطراف خانه وجود دارد یا خیر. حتی با شناخت محلهٔ موردنظر می‌توان درک درستی از فضا و فرهنگ کلی منطقه بدست آورد.

همچنین در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی،‌ دسترسی آسان به آنها می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد. توجه داشته باشید حتی اگر از ماشین شخصی نیز استفاده می‌کنید لزوم در دسترس بودن یکی از ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی یک ضرورت محسوب می‌شود. از دیگر نکات عمومی در خرید خانه می‌توان به به امکانات رفاهی اشاره کرد. نزدیک بودن مغازه‌ها می‌تواند شما را از طی کردن مسیرهای طولانی برای خرید مایحتاج روزانه خلاص کند. همین موارد را می‌توانید برای اجاره خانه هم مدنظر داشته باشید.

دوم: نعمت همسایهٔ خوب

یکی از نکات اساسی در خرید آپارتمان و ملک مسکونی داشتن همسایه‌های آرام و بی‌آزار است. این روزها دغدغه و مشکلات روزانه و درگیر بودن تمامی اعضای خانواده امری غیرممکن است. طبیعتا خانواده‌ها و زوج‌های جوان به دنبال آن هستند تا خانه محلی برای آرامش و رفع خستگی باشد. این درحالی‌ست که با داشتن یک همسایهٔ نامتعادل می تواند باعث فشار و آزار و اذیت فراوان شود. برای اینکه در یک نگاه دریابید آیا همسایه‌های ساختمان چطور افرادی هستند حتما از راه‌پله استفاده کنید.

اگر سروصدای بیش از حد و تمیز نبودن پشت در خانه همسایه‌ها مشاهده کردید می‌توانید کمی محتاط‌تر در خرید آن خانه عمل کنید. همچنین با عبور از راه پله نیز می‌توانید به عرض و پهنای راهرو و سالم بودن دیوار راه‌پله نیز پی ببرید که در صورت اثاث‌کشی مشکلی نداشته باشید. چرا که بعضی از راهرو‌ها تنگ و تاریک هستند و که این مسئله مورد علاقه بسیاری از خانواده‌ها نیست.

سوم: استهلاک اتصالات و شیرآلات

همانطور که می‌دانید با توجه به عمر و سن هر ساختمان می‌توان استهلاک نسبی شیرآلات و اتصالات را حدس زد. اما جهت محکم کاری لازم است که اولین مسئله‌ای که داخل خانه در نظر می‌گیرید سالم بودن شیرآلات و اتصالات باشد. چرا که در صورت خرابی و پوسیدگی اتصالات گاز و سینک ظرفشویی و دستشویی باعث ایجاد دردسرهای بسیاری می‌شود و هزینه‌های جانبی بیشتری را در آینده نه چندان دور تحمیل خواهد کرد.

چهارم: نورگیر بودن ساختمان

روشنایی و داشتن نور کافی برای هر ساختمانی یکی از ملزومات به شمار می‌رود. ممکن است کمتر افرادی باشند که علاقمند به مکانی با نور کم باشند. برای درک اینکه ساختمان از نور کافی برخوردار است یا خیر، بهتر است که خانه را در روز روشن بازدید کنید. علاوه بر اینکه از میزان نورگیر بودن خانه مطلع می‌شوید. می‌توانید ایرادات کلی ساختمان و داخل خانه را به خوبی مشاهده کنید. البته بهتر است بدانید خانه‌های جنوبی در وهله اول و در وهله دوم خانه‌های شمالی بهترین نورگیری را خواهند داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا