مجلس و ارگان هامجله خبری

خرید و فروش مسکن ملی غیرقانونی است

به گزارش ساختمان آنلاین:  عرفان مرادی با بیان اینکه در برخی شهرهای استان خرید و فروش واحدهای مسکن اقدام ملی شایع شده است، اظهار داشت: این کارها به هیچ عنوان قانونی نیست.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده راه و شهرسازی مبنی بر خرید و فروش هر کدام از این واحدها بدون هیچ گونه اغماضی نسبت به سلب امتیاز واحد مذکور اقدام می‌شود که در این صورت خریدار بیشترین ضرر مالی را متحمل خواهد شد

مرادی افزود: همچنین طبق هماهنگی با دستگاه قضایی و ثبت اسناد و املاک مقرر شده نسبت به درخواست این افراد، اقدامی مبنی بر ثبت تعهد و دیگر موارد ترتیب اثر داده نشود.

عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کردستان همزمان با تحویل برخی از این واحدها در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با رییس جمهور یکم آبان ۱۳۹۹ آغاز شد.

یک هزار و ۱۰ واحد این طرح در ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد در استان کردستان ساخته می‌شود.

همچنین یک هزار و ۱۴۱ واحد نیز در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بر اساس نتایج سرشماری ۱۳۹۵ بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، این استان از محل طرح اقدام ملی مسکن و احیای بافت فرسوده ۱۱ هزار و ۸۴۳ واحد سهم دارد.

این واحدها توسط سه دستگاه شامل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث و تحویل مددجویان و افراد فاقد مسکن متقاضیان خواهد شد.

تاکنون اراضی مورد نیاز ۲۰ درصد از این واحدها شامل ۲ هزار و ۳۷۳ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان تامین شده است.

طرح اقدام ملی مسکن به عنوان راهکاری از سوی دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن ۴۰۰ هزار خانوار از اقشار متوسط و کم درآمد برنامه‌ریزی و شده است.

بر اساس شیوه نامه طرح اقدام ملی تامین مسکن تاکنون بانک مسکن کشور تفاهم نامه احداث و تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی شامل ۲۵ هزار واحد با ستاد اجرای فرمان امام (ره)، ۳۰ واحد با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، ۲۰ هزار واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳۰ هزار واحد با سازمان ملی زمین و مسکن را منعقد کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا