راه و شهرسازیمجله خبری

کیفی‌سازی ساختمان با اعتماد به مجری ذیصلاح

به گزارش ساختمان آنلاین:  از ابتدای تاریخ تا به امروز، معماری و شهرسازی یکی از مهمترین معیارهای تمدن ساز در سرتاسر جهان بوده است. مسلماً این نقش بی‌بدیل نشانگر لزوم توجه به کیفیت صنعت ساختمان است. ساختمان‌سازی یا صنعت ساختمان امروزه به عنوان یکی از مهمترین صنایع دنیا مورد متوجه است و البته شاید در سایر صنعت‌ها بحث تولید، تولید اقتصادی و نتایج آن مورد توجه است، اما به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین و شاخص‌های صنعت ساختمان، بحث تمدن‌سازی است که با مصالح و متریال به‌کار رفته در ساخت‌وساز رابطه مستقیم دارد.

مهدی ملکی کارشناس حوزه ساختمان در این مورد به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: استفاده از مصالح غیراستاندارد تاثیر بسیار بالایی در کاهش ارزش ساختمان دارد. از سوی دیگر، امنیت، ایمنی و بهداشت ساختمان را با تهدید بسیار جدی مواجه می‌کند. با این حال، متاسفانه برخی از مجریان، در جریان ساخت‌وساز با استفاده از این مصالح، در جهت کاهش قیمت تمام‌شده و کسب منافع بیشتر، آسیب‌های جدی به امنیت ساختمان وارد کرده و در طول دوران بهره‌برداری توسط خریدار، هزینه‌های اضافی و هنگفتی را به او متحمل می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا الزامی قانونی برای استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت وجود دارد یا خیر، گفت: الزام سفت و سختی در این زمینه وجود ندارد. بیش از 80 درصد کیفی‌سازی ساختمان بر دوش مجری است و در بسیاری از بازرسی‌ها شاهد بوده‌ایم که با وجود اینکه بسیاری از مراحل طراحی و نظارت بر عهده افراد و شرکت‌های خوش‌نام بوده اما به دلیل عدم استفاده از مجری ذی‌صلاح، مرحله پایان‌کار با آنچه در ابتدا مشخص شده، همخوانی ندارد.

ملکی ادامه داد: حالت برعکس این موضوع را هم داریم. یعنی اگر مجری مسئولیت‌پذیر و آگاه به وظایف حرفه‌ای باشد، می‌تواند تمامی کاستی‌های مربوط به طراحی و ناظر را پوشش دهد و خروجی کار را دقیقا مشابه آنچه ادعا شده، ارائه دهد تا یک ساختمان منطبق با مقررات ملی به بهره‌بردار تحویل داده شود که این موضوع هم بر روی قیمت اسمی ساختمان تاثیرگذار خواهد بود و هم موجب بالا رفتن متوسط عمر ساختمان می‌شود.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: بسیاری تصور می‌کنند استفاده از مجری ذی‌صلاح صرفا برای آن‌ها هزینه اضافی در پی خواهد داشت. این در حالی است که تجربه ثابت کرده استفاده از یک مجری شناخته‌شده و دارای حسن شهرت، می‌تواند سود بسیار بیشتری را عاید سرمایه‌گذاران و سفارش‌دهندگان کند.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا