راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

آغاز ساخت یک میلیون مسکن؛ به زودی

به گزارش ساختمان آنلاین:   حسین زهی نماینده مجلس در برنامه رادیو گفتگو با بیان اینکه طبق قانونی که مصوب شده باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود گفت: در طرح جهش تولید مسکن جلسات متعددی با اعضای کمیسیون عمران و همچنین نمایندگان مجلس برگزار شده و تصمیمات مهم و اساسی در این خصوص گرفته شده‌ است.

او با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی ۶۰ هزار هکتار اراضی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته‌ است افزود: در حال حاضر رکود گریبان‌گیر صنعت ساختمان شده است و برای خروج از این رکود باید بتوانیم بخش تولید مسکن را تقویت کنیم.

حسین زهی با بیان اینکه باید بتوانیم اقدامات لازم را برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی انجام دهیم گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌است که از دو هفته آینده استارت ساخت این یک میلیون واحد مسکونی در سال زده خواهد شد.

او با بیان اینکه این ۶۰ هزار هکتار در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها پیش‌بینی‌شده است افزود: با این ۶۰ هزار هکتار زمین، ساخت واحد مسکونی تا دو میلیون واحد پیش‌بینی‌شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه نحوه پرداخت متقاضیان برای این یک میلیون واحد مسکونی به چه صورت است گفت: دولت منابع مالی برای این واحد‌ها در نظر گرفته‌ است و ثبت‌نام تمامی متقاضیان هم براساس پالایش صورت می‌گیرد.

حسین زهی با بیان اینکه تمامی متقاضیان بر اساس پالایش‌های که صورت‌گرفته می‌تواند در این طرح ثبت‌نام کنند اظهار کرد: باید فرم (ج) تمامی ثبت نام کنندگان سبز باشد.

نماینده مجلس تصریح کرد: طرح قانون مالیات بر خانه‌های خالی از مدت‌ها پیش آغاز شده‌است و با اجرای این طرح اجازه نخواهیم داد که واحد‌های خالی باقی بماند.

او با بیان اینکه فرم تمامی سازندگان در اظهارنامه‌های مالیاتی اجرا شده‌ است گفت: ۳۰ درصد از واحد‌های استان تهران خالی‌ از سکنه است و طبق قانون باید به فروش برسد.

حسین زهی با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن در کشور نیازمند برنامه ریزی و استفاده از مصالح ساختمانی ارزان قیمت است گفت: درحال‌حاضر مصالح ساختمانی در قیمت مسکن بسیار تاثیر گذار است و باید دولت برای ساخت این یک میلیون واحد مسکونی در سال اقدامات لازم را جهت تولید مصالح ساختمانی انجام دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا