مجلس و ارگان هامجله خبری

رشد عمودی؛ برای شهر بجنورد الزامی است

به گزارش ساختمان آنلاین: مهرداد رحمتی در ادامه گفت: هم اکنون رشد شهر بجنورد به صورت افقی است که تداوم آن تهدیدی برای تغییر کاربری زمین های کشاوزی به حساب می آید و برای جلوگیری از این آسیب باید رشد عمودی مد نظر باشد.

وی افزود: وقتی شهر رشد افقی دارد به ناچار باید خدمات شهری مانند آسفالت خیابان، احداث پارک و… نیز در محدوده بیشتری توزیع شود که این امر با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری ها باعث شده خیلی از محلات از دریافت خدمات شهری بی بهره باشند.

منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: افزایش یک طبقه تراکم برای ساختمان سازی، علاوه بر حفظ کاربری کشاورزی شهر، موجب افزایش خدمات به شهروندان، درآمد زایی بیشتر برای شهر و شهرداری خواهد بود.

رحمتی خاطرنشان کرد: شورای ششم در این زمینه تلاش دارد تا در ساخت و سازها، زمینه رشد عمودی فراهم شود. در این دوره تلاش داریم تا توسعه متوازن شهری محقق شود، متاسفانه مناطق حاشیه ای شهر از امکانات کمی برخوردار هستند که زیبنده نیست.

رحمتی خاطرنشان کرد: اکنون یک سوم از جمعیت شهر بجنورد در 23 نقطه حاشیه زندگی می کنند که از رفاه شهری بی بهره اند، برای توسعه شهر، باید تمام نقاط، هم سطح رشد یابد.

​​​​وی جذب سرمایه گذار را از اولویت دار ترین برنامه ها عنوان کرد و افزود: برای توسعه شهر باید از سرمایه بخش خصوصی بهره مند شویم و در این زمینه از بخش خصوصی حمایت می کنیم.

وی گفت: تا زمانی که شهرداری با بحران مالی روبه رو باشد توسعه محقق نمی شود و اکنون منبع درآمد شهرداری از فروش تراکم و فروش املاک است و این باعث شده شهردای مقروض باشد.

منتخب شورای شهر بجنورد گفت: شهرداری برای خدمات رسانی بهتر نیاز به درآمد پایدار دارد که در این زمینه باید جذب سرمایه گذار مورد توجه باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا