مجلس و ارگان هامجله خبری

طفره مرموز قانون‌گذار از قانون‌های مالیاتی مصوب مسکن

فرید قدیری کارشناس حوزه مسکن در این مورد به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: بسیاری از مردم این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا دولت، مجلس و دیگر نهادهای قانون‌گذار و مجری، نتوانسته‌اند با استفاده از ابزارهای کنترلی، بازار مسکن و زمین را ساماندهی کنند. پاسخ این است که این نهادها تابه‌حال اصلا به سراغ این قوانین مالیاتی مصوب در قانون ساماندهی مسکن نرفته‌اند که بتوان بررسی کرد چرا موفق شده یا شکست خورده‌اند. این موضوع بسیار عجیب و مرموز است و کازشناسان هم نتوانسته‌اند به پاسخ‌هایی برای چرایی این موضوع دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، قانون مالیات و فرمولی که برای آن در نظر گرفته‌اند، بر اساس قیمت روز ملک نیست، بلکه بر اساس قیمت منطفه‌ای است، اما خیلی راحت می‌شود با یک آیین‌نامه این مالیات را به قیمت روز یست و این این مالیات به نخریدن زمین و مسکن توسط سوداگران و فروش آن‌ها توسط کسانی که در یک سال گذشته سرمایه‌گذاری داشته‌اند، کمک خواهد کرد. عقیده بسیاری از کارشناسان بر این است که برای ساماندهی به بازار، این دو اتفاق باید به صورت همزمان اتفاق بیافتند، چراکه برخلاف دو ماه پیش، چشم‌انداز خیلی روشنی برای بهبود اوضاع غیراقتصادی در بازار وجود ندارد.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: احتمال این که سوداگری و سرمایه‌گذاری سال آینده هم بازار مسکن و زمین را تخریب و تهدید کنند، وجود دارد. آنچه می‌تواند با این تهدیدات مقابله کنند، همین مالیاتیست که در قانون پیش‌بینی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا