صنایع ساختمانیمجله خبری

شاخص تورم سالانه مسکن اعلام شد

به گزارش ساختمان آنلاین: در اردیبهشت ١٤٠٠ عدد شاخص املاک مسکونی بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٧١١,٦ رسیده است که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش داشته است. در اردیبهشت ١٤٠٠ عدد شاخص املاک مسکونی بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩٥ به عدد ٧١١,٦ رسید­ه است که نسبت به ماه قبل ٣.٠ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه‌ای

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ به عدد ٧١,٨ درصد رسیده است؛ یعنی خریداران بایستی برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به اردیبهشت ١٣٩٩، بطور متوسط ٧١.٨ درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل (٨٢.٦) ١٠.٨ واحد درصد کاهش یافته است.

افزایش تورم ماهانه

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص قیمت ماه قبل است. در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ نرخ تورم املاک مسکونی شهر تهران ٣,٠ درصد بوده است. تورم ماهانه اردیبهشت در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٠.١ درصد)، ٢.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم سالانه

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن می‌باشد. در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ ، نرخ تورم سالانه املاک مسکونی شهر تهران ٨٤,١ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(٨١.٥)، ٢.٦ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا