صنایع ساختمانیمجله خبری

سوء استفاده سیمانی‌ها از یک فرمول مصرفی غلط

به گزارش ساختمان آنلاین: نوسانات به وجود آمده در حوزه مصالح ساختمانی ، از یک سو جیب دلالان را پر کرده و از سوی دیگر، روند ساخت‌وساز را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، به‌طوری که به عقیده بسیاری از فعالان حوزه مسکن، ادامه افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم مدیریت آن، می‌تواند متقاضیان خرید را بیش از پیش از این بازار دور کند.

در تازه‌ترین تغییرات در بازار مصالح ساختمانی، قیمت سیمان با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده و این امر موجب شده تا برخی فعالان حوزه ساخت‌وساز نسبت به تبعات این افزایش قیمت، هشدار دهند.

این هشدارها در حالی مطرح می‌شود که به گفته برخی دیگر از کارشناسان، افزایش قیمت این محصول تاثیری بر قیمت تمام‌شده ساختمان نخواهد گذاشت، چراکه سهم سیمان از کل مصالح ساختمانی به کار رفته در روند ساخت‌وساز بسیار ناچیز است.

مهدی سماواتی کارشناس بازار مسکن در این مورد به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: متاسفانه بساز و بفروش‌ها و فعالان حوزه ساخت‌وساز هر مساله‌ای را بهانه می‌کنند تا القا کنند قیمت تمام‌شده ساختمان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که با وجود ادعاهایی مبنی بر سهم 2 تا 3 درصدی سیمان در هزینه ساخت‌وساز، این سهم به یک درصد هم نمی‌رسد و رقم قابل توجهی نمی‌شود که بتواند هزینه ساخت‌وساز و در پی آن، هزینه فروش را با افزایش روبه‌رو کند.

به گفته سماواتی، سهم سیمان در هر متر مربع ساختمان بین 50 تا 75 کیلوگرم است.

این در حالی است که به گقته این کارشناس بازار مسکن، میزان تولید سیمان در کشور، اکنون بیش از نیاز است، اما پیمانکاران نمی‌توانند این محصول را به‌راحتی تهیه کنند و زمانی هم که این کار را انجام می‌دهند، گران به دست‌شان می‌رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان به این وضعیت پایان داد، تصریح کرد: چند شرکت مصالح ساختمانی بر روی تابلوی هستند و گرانی‌های اتفاق‌افتاده ناشی از نوسانات نرخ دلار و بورس است که ورود نهادهای نظارتی به این موضوع، می‌تواند به این گرانی‌ها خاتمه دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا