دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

وضعیت گود برج میلاد بحرانی است/هشدار درباره اتمام عمرمقاومت دیواره گودهای پرخطر

مهدی عباسی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهار داشت: موضوع  گودهای پرخطر و تعیین تکلیف درباره آنها یکی ازاولویتهای کمیسیون شهرسازی و معماری شهر تهران است چرا که عمر مقاوم‌سازی جداره دیواره بسیاری از این گودها به پایان رسیده است و ازاین رو وضعیت این گودها باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی گودهای پرخطر رها شده را از چالشهای شهر تهران توصیف و اشاره کرد: شهرداری تهران باید برای ایمن سازی گودهای پر خطر اقداماتی قابل سنجش و همچنین قابل پایش انجام دهد و روز گذشته هم در صحن شورا این موضوع را متذکر شدم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همچنین با بحرانی خواندن گود برج میلاد نیز گفت: در بازدیدی که از گود برج میلاد صورت گرفت علایم خوبی از پایداری این گود مشاهده نشد و باید ایمن سازی این گود به سرعت اجرایی شود و البته با گزارشی که از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره گود برج میلاد به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارایه شده است امیدواریم که پایدارسازی و ایمن سازی این گود با جدیت و سرعت بیشتری اجرایی شود.

این عضو شورای شهر همچنین در پاسخ به این سوال که اعضا ابهامات زیادی درباره کارکرد قرارگاه جهادی مسکن شهرداری داشته اند و آیا در جلسه هم اندیشی شورا و شهردار ابهامات این قرارگاه رفع شده است یا خیر ؟گفت: در این جلسه موارد متعددی درباره این قرارگاه مطرح شد و متذکرشدیم که اگر چه تولید مسکن در شهر تهران یک امر ضروری است اما عدول از قواعد شهرسازی خط قرمز شورا است.

عباسی همچنین هدایت تولید مسکن به سمت بهسازی بافتهای فرسوده را ضروری دانست و تاکید کرد: همکاری مشترک دولت و شهرداری سبب خواهد شد که هم فرصت خانه دارشدن برای بسیاری از مردم ایجاد شود و هم به صورت همزمان بهسازی و احیای بافتهای فرسوده عملیاتی شود.

وی همچنین توصیه کرد باید درباره دستاوردهای قرارگاه جهادی مسکن صبور باشیم و اذعان داشت: رونق دهی به بخش مسکن باید در اولویت باشد و باید حاکمیت ،شهرداری ها و دولت به صورت همزمان با تسهیل گری ،شرایط را برای جذب سرمایه گذاران به این صنعت ایجاد کنند و حمایت های مالی از تولید کنندگان مسکن در جهت بهسازی بافتهای فرسوده امری ضروری است و امیداوریم که این نقش توسط سیاست گذاران به درستی ایفا شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا