اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

گرانی سیمان و فولاد دست از سر مسکن برنمی‌دارد 

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین در حالی که  این روزها وزارت صمت به صورت مداوم اعلام می‌کند که هیچ کمبودی در سیمان و فولاد وجود ندارد اما بسیاری از سازندگان باز دوباره گلایه از نبود سیمان ، فولاد و از همه مهم تر یونولیت می کنند این در حالی است که بخش اصلی ساخت وساز را فولاد و سیمان در برمی گیرد و با توجه به آنکه در حال حاضر بخش عمده ای از ساخت یک واحد مسکونی را سیمان و فولاد تشکیل می دهد بنابراین افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی آن به صورت مستقيم در حوزه ساخت وساز اثر گذار است.
هرساله در فصل زمستان به بهانه کمبود گاز،  ساز گرانی و کمبود سیمان به گوش می‌رسد اما باید گفت که اگر نظارت ها در این بخش ها تشدید شود این مشکلات کمتر دامن گیر بخش ساخت وساز کشور می شود چرا که در حال حاضر نه وزارت راه وشهرسازی و نه وزارت صمت در این بخش مسئولیت این موضوع را گردن نگرفته و هر دو  اعلام می کنند که گرانی در این بخش وجود ندارد.
براساس این گزارش حال با توجه به ایجاد چنین مشکلاتی در حوزه مصالح عمده و اولیه مسکن، باید منتظر ماند و دید دولت چه برنامه ای برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی را خواهد داشت.
به گفته فرشید پور حاجت در حال حاضر علاوه بر گرانی مصالح اصلی و اولیه سیمان این روزها، مس هم فاز گرانی برداشته که خود زمینه تشدید مشکلات سازندگان شده که در این خصوص باید تدابیر لازم هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا