بورس و بازارصنایع ساختمانیمجله خبری

علت گرانی تیرآهن در بازار چیست؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  امروز قیمت دلار اندکی افزایش پیدا کرد. همین مساله باعث گرانی تیرآهن و میلگرد شد. امروز گویا قیمت تیرآهن و میلگرد به دلیل قطع برق فولادی‌ها و همچنین نوسان افزایشی قیمت دلار در هر کیلو به ترتیب ۲۵۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز چهارم بهمن ماه، هر کیلو میلگرد در بازار با قیمت ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن در بازار به قیمت به ۱۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده است.

آیا افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه‌دار است؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه فروشندگان آهن گفت: چنانچه قیمت دلار روند افزایشی پیدا کند، قیمت تیرآهن و میلگرد هم بالا می‌رود. اگر چه هنوز بازار آهن راکد است اما قطع برق کارخانه‌های فولادی در افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد نقش موثری داشته است.

محمدصادق چیت‌ساز توضیح داد: روند افزایشی قیمت تیرآهن و میلگرد بستگی به آینده صنعت ساخت و ساز در ایران دارد. چنانچه روند ساخت و ساز برای انبوه‌سازان به صرفه باشد ممکن است این افزایش تقاضا باعث گرانی تیرآهن و میلگرد شود.

او ادامه داد: البته آمارها نشان می‌داد ساخت و ساز در تهران بهار امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. این نشان می‌دهد افزایش قیمت مسکن مانع ساخت و ساز شده است. بنابراین چنانچه تورم بخش مسکن ادامه‌دار باشد، ممکن است رکود در بازار آهن ادامه‌دار باشد.

قیمت تیرآهن سال آینده چه می شود؟

چیت‌ساز گفت: بنابراین قیمت تیرآهن و میلگرد بستگی به پروژه ساخت و ساز در سال ۱۴۰۱ دارد. چنانچه بازار مسکن راکد باشد، قیمت تیرآهن تغییر چندانی ندارد.

تازه‌‌ترین گزارش مرکز آمار ایران درباره تحولات بازار ساخت‌وساز در کشور و تهران حاکی است در بهار ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۵۵ واحد مسکونی در پایتخت مجوز ساخت دریافت کرده‌‌اند که این میزان در مقایسه با فصل قبل – زمستان ۹۹- ۲/ ۱۷ درصد کاهش داشته است.

پیش‌تر حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: به دلیل فصل سرما و قطع برق و گاز برخی واحدهای فولادی قیمت تیرآهن و قیمت میلگرد افزایش پیدا کرد. چرا که با قطع برق تولید نیز کاهش پیدا کرده است.

تجارت آنلاین

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا