راه و شهرسازیمجله خبری

کمبود 35 هزار مسکن در خراسان شمالی

به گزارش ساختمان آنلاین :   سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: اکنون شمار خانوارهای استان از تعداد واحدهای مسکونی، بسیار بیشتر است و حدود ۵۱ هزار خانوار در شهرها و روستاهای استان مستاجر هستند.

وی افزود: البته بخشی از اجاره نشینی، مربوط به خانواده های غیربومی است که نیاز به مسکن برای این قشر موقتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: با تلاش استانداری، قرار است در ۲ سال آینده، پرونده مشکل تامین مسکن در شهرها و روستاهای استان بسته شود.

وی در باره کمبود مسکن در استان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، اختلاف میان واحدهای مسکونی موجود و تعداد خانوارهای استان، حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی است یعنی در شهرها و روستاهای استان، برای جبران کمبود مسکن باید حدود ۱۸ هزار واحدمسکونی ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر این اساس باید ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاها و بیش از ۱۱ هزار واحد در شهرها ساخته شود.

منزل ۴۱ هزار خانوار استان ناایمن است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی هم در باره کمبود مسکن در روستاهای استان گفت: بر اساس نتایج طرح سرشماری سال ۹۵، ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد اما شمار خانواده ها از این رقم بیشتر است.

علی محمدی تصریح کرد: برخی از منازل محل سکونت بیش از یک خانوار است و بر این اساس ۹ هزار خانوار در روستاها خانه ندارند.

وی افزود: با تلاش های انجام شده، تاکنون ۶۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته و مقاوم سازی شده است که هشت هزار و ۳۰۰ واحد در روستاهایی است که به شهر ارتقا یافته است.

محمدی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اکنون ۴۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان، خشتی و گلی و ناایمن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: برای تامین رفاه روستاییان و تامین مسکن مقاوم، باید ۴۱ هزار واحد مسکونی برای این اهالی ساخته شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا