مجله خبریراه و شهرسازی

حجم پروژه‌های مسکن آغاز شده در استان‌ها بی‌سابقه است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، حجم پروژه‌های مسکن آغاز شده در استان‌ها را نسبت به آنچه در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته در اداره‌های استانی انجام می‌شد، بی‌سابقه برشمرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» در مراسم اختتامیه نشست آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی، عاملان ذیحساب این سازمان در اداره‌های کل راه و شهرسازی را نمایندگان امینی خواند که وظیفه حفظ بخشی از اموال دولت برعهده آنهاست.

وی گفت: حجم پروژه‌های مسکن که در استان‌ها آغاز شده، نسبت به آنچه در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته در ادارات استانی انجام می‌شد بی‌سابقه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این حجم از کار هم مایه مباهات است و هم نیاز به نظارت مضاعف در تطبیق هزینه‌ها با قوانین و مقررات، تامین اعتبارات و مستندسازی اسناد دارد و نمی‌توان به این کار فقط به عنوان یک تکلیف اداری نگاه کرد، بلکه این حجم از کار نیاز به سیستم، فرایند و سازوکار دقیق دارد.

مالکی با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌هزار پروژه آماده‌سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور تعریف شده است، تاکید کرد: به طور قطع اولویت همه ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، تسریع در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن است و باید بدانیم که اتمام سریع‌تر این پروژه‌ها حتی به اندازه یک روز، به معنای حل مشکل مسکن یک خانواده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه‌کرد: عاملان ذیحساب در استان‌ها، دبیر هیات نمایندگی در استان هستند و در مباحث واگذاری، بررسی‌های کارشناسی در مستندسازی‌ها بر عهده آنهاست.

برپایه این گزارش، تلاش برای تحقق درآمد استان‌ها، استقلال در نظارت، تخصص کارشناسان حوزه ذیحسابی، شناخت دقیق مقررات و ضوابط در بحث قراردادها، تلاش برای وصول مطالبات و کمک به حذف بندهای گزارش حسابرسی مجمع از طریق گزارش‌دهی‌های دقیق، از جمله دیگر مواردی بود که مالکی به آنها اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا