راه و شهرسازیمجله خبری

پروژه مسکونی سبحان 2 آماده تحویل است

به گزارش ساختمان آنلاین:   پروژه مسکونی سبحان ۲ از سال ۸۲ در قرچک کلنگ زنی و در سال ۹۳ فرآیند ساخت آن تکمیل شده بود ولی تا کنون ۱۱۰۰ واحد ساخته شده، به بازار مسکن تزریق نشده است.

در بازدیدی که ۲۸ خرداد ماه آیت الله سید ابراهیم رئیسی از این پروژه مسکونی داشت، دستور تحویل این واحدها را تا یک ماه آینده داد.

این مجتمع مسکونی به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.

این شهرک مسکونی معارضینی مانند آموزش و پرورش و شهرداری دارد، پیش تر آموزش و پرورش به خاطر عدم وجود فضای آموزشی در این مجتمع شکایت کرده بود، چرا که طبق ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش‌ و پرورش برای هر ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک مدسه ۲۰ کلاسه ساخته شود که این موضوع در این شهرک رعایت نشده است.

غلامرضا بختیاری رئیس وقت آموزش‌ و پرورش قرچک در خصوص مجتمع‌ مسکونی ۱۱۰۰ واحدی در سال ۹۸ گفته بود: پس از پیگیری های مکرر در سال ۹۵ شرکت برج آوران به ساخته نشدن فضاهای آموزشی محکوم شد. چراکه هیچ فضای آموزشی برای این شهرک مسکونی ۱۱۰۰ واحدی دیده نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در خصوص زمان واگذاری واحد های مسکونی سبحان ۲ ادامه داد: هر زمان که ابلاغیه آن از سوی وزرات راه و شهرسازی اعلام شود ما فراخوان انجام خواهیم داد و اقدامات مربوط به واگذاری واحدها انجام می شود و اولویت ما واگذاری آن به مردم قرچک است.

وی بیان کرد: معارضین مجتمع سبحان ۲، شهرداری و آموزش و پرورش شهرستان قرچک است، چرا که در زمان ساخت این واحدهای مسکونی فضای آموزشی برای واحد در نظر گرفته نشده و به همین دلیل توسط دستگاه قضایی حدود ۱۰۰ قطعه زمین از این واحد در توقیف مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک قرار دارد و معارض بعدی شهرداری قرچک است که می توانیم با شهرداری هم تعامل کنیم تا هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

سبحان تحویل بانک مسکن شد

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار قرچک در جلسه شورای هماهنگی مسکن که مشترک با ستاد بازآفرینی پایدار شهری برگزار شده بود، اظهار کرد: پروژه ۱۱۰۰ واحدی سبحان تحویل بانک مسکن شده است و منتظر دستورالعمل های واگذاری این واحدها هستیم.

واحدها طبق زمان بندی مشخص شده واگذار می شوند

محسن منصوری استاندار تهران در این رابطه بیان کرد: طی توافق وزیر راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی، پروژه سبحان قرچک تحت تملک بانک مسکن قرار گرفت و طی زمان یکماهه اعلام شده توسط رئیس جمهور به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: مقرر شد این پروژه در حساب فی‌مابین بانک مرکزی و بانک مسکن لحاظ شده و به موازات نیز آماده سازی های این پروژه در حال انجام است.

منصوری افزود: در بازه زمانی که رئیس جمهور اعلام کرده است، این پروژه را عملیاتی خواهیم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا