مجله خبریراه و شهرسازی

صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران از ۴۵ هزار واحد مسکونی عبور کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی در روز‌های پایانی سال رو به افزایش است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی در روز‌های پایانی سال رو به افزایش است و در حال حاضر روند صدور پروانه‌های ساختمانی از ۴۵ هزار واحد مسکونی عبور کرده است.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از ۷۳۶ شهر دارای محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری در ۴۲۸ شهر بسته‌های تشویقی اجرا می‌شود و ۱۹۴ شهر نیز بسته تشویقی بومی خود را تدوین شده است.

وی با بیان اینکه درصد سطح بافت فرسوده و اسکان غیررسمی در شهرهایی که بسته تشویقی را اجرا می‌کنند ۷۷ و جمعیت این بافت‌ها نیز ۷۹ درصد است گفت: استان‌های اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، شرق سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و همدان استان‌هایی هستند که بسته تشویقی به شکل ۱۰۰ درصد در همه شهرهای آن‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: صدور پروانه ساختمان در تهران به عنوان یکی از کلان‌شهرهایی که نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده آن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، برای بیش از ۴۵ هزار واحد صادر شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: آمار صدور پروانه ساختمانی و آغاز فرآیند نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری به بیش از ۲۳۵ هزار واحد می‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا