مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

پروانه ساختمانی اراضی احتکار شده بعد از ۱۰ سال باطل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروانه ساختمانی اراضی احتکار شده توسط دستگاه‌های مختلف و مالکان در صورت عدم ساخت بعد از ۱۰ سال باطل می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصوبه عرضه اراضی احتکار شده توسط دستگاه ها و مالکان در شهرهای مختلف که در خرداد ماه توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شد، نقش موثری در بهبود وضعیت تولید و عرضه مسکن در این اراضی داشته است.

در همین رابطه خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶ماه به تمامی دستگاه ها و مالکانی که ۱۰ سال از مدت زمان صدور پروانه های ساختمانی آنها گذشته و اقدام به  ساخت نکرده باشند فرصت داده شده تا اقدام به ساخت کنند در غیر این صورت پروانه ساخت آنها ابطال و زمین تغییر کاربری پیدا می‌کند.

به گفته وی در طی چند ماه گذشته از ادارت کل راه وشهرسازی تمامی استان ها از جمله استان تهران این اراضی آغاز شده و تا به امروز پروانه ساخت بسیاری ار اراضی باطل شد.

او می گوید: بسیاری از اراضی در اختیار  دانشگاه ها بود که  از نگاه ما احتکار شده بود که  برای افزایش عرضه  و تولید مسکن تفاهم نامه ای بین دانشگاه ها و وزارت‌ راه وشهرسازی منعقد شده تا در این اراضی برای کارکنان دانشگاه‌ اقدام به ساخت مسکن کنیم.

وی گفت: جلوگیری از احتکار اراضی  یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تولید و عرضه مسکن به شمار می رود که نقش موثری در کنترل بازار مسکن دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا