دیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

دستور وزیر راه برای تنظیم فوری لایحه هسته امن محله

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین ،بر اساس این برنامه در مرکز هر محله فرسوده ،یک مجتمع چند منظوره شامل پارکینگ متناسب با نیاز نوسازی محله ، بر پا می‌شود.

بر اساس نسخه پیشنهادی پژوهشکده نظر،پلاکهای ریزدانه محله ،پارکینگ خود را در این هسته خریداری می‌کنند و در مقابل از تراکم تا ۳۰۰ درصد ساخت برخوردار می‌شوند.

این گزارش می افزاید: بدین ترتیب بدون نیاز به سرمایه‌گذاری دولت یا شهرداری، مالکان می‌توانند از طریق مشارکت با سرمایه‌گذاران محلی به نوسازی ملک خود اقدام کنند.

بر اساس اظهارات کارشناسان ،در این طرح با انتقال محل پارک اتومبیل به هسته ‌امن‌ محله، کوچه‌ها آزاد شده و به فضای سبز و محل بازی شهری بدل می‌شوند و هسته ‌امن محله در مواقع بحران به عنوان پناهگاه و پدافند غیرعامل عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما با وجود ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در سطح کشور، در صورت رفع موانع نوسازی آنها، امکان استقرار حداقل ۱۰ میلیون نفر در این مناطق که دارای بسیاری از زیر ساخت‌های ضروری شهری هستند فراهم می‌شود.

کارشناسان همچنین بر این باورند که این طرح می‌تواند نقش بسیار مهمی  در عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن، که قیمت زمین مانع اصلی تحقق آن است، داشته باشد.

تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که بخشی از فضای هسته امن به خدمات شهری اختصاص می‌یابد که علاوه بر پاسخگویی به جمعیت جدید، برای ساکنان قدیم نیز مفید خواهد بود.

بر اساس اخبار واصله در پایان این نشست، وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام حمایت خود از این طرح از کارشناسان پژوهشکده نظر دعوت کرد با مشارکت و همکاری خود به رونق نوسازی کمک کنند.

وی طی دستوری شرکت بازآفرینی شهری را مامور کرد با تنظیم سریع لایحه قانونی و تصویب آن در شورای عالی شهرسازی راهبرد هسته ‌امن‌ محله را عملیاتی کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا