راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

توضیحات وزیر راه در مورد مشوق‌های جدید نوسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین:  رستم قاسمی در یک گفت و گوی تلویزیونی در مورد ارائه مشوق‌های جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دولت رسیدگی به مناطق دارای بافت فرسوده است زیرا متأسفانه در کشور بافت فرسوده کم نداریم. در اکثر شهرها این محلات وجود دارند که هم به لحاظ ایمنی و هم شرایط زندگی برای مردم بسیار بسیار سخت است. عبور مردم و ماشین در این مناطق سخت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری تصمیم گرفت خدماتی به محل‌های فرسوده داده شود؛ در روستاها برای نوسازی و تعمیرات ۲۰۰ میلیون تومان وام با نرخ سود ۵ درصد مصوب کرد که کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: برای قیمت پروانه ساخت تخفیف خوبی داده می‌شود و همچنین ساختمان‌های ریز به درشت تبدیل و دو طبقه تشویقی در ارتباط با افزایش طبقات داده می‌شود.

قاسمی گفت: از انبوه سازان تقاضا می‌کنم که در مناطق دارای بافت‌های فرسوده حضور یابند. تسهیلات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بافت‌های فرسوده شرایط بهتری پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد ساخت دو طبقه اضافه روی ساختمان‌ها، اظهار کرد: در شورا بحث کارشناسی مفصلی صورت گرفته است؛ در بافت فرسوده طبقات بلندمرتبه نداریم و وقتی این دو طبقه اضافه شود، به سطوح عادی شهرستان هم نمی‌رسد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا