دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

وزارت راه خواستار اجرای قانون مجری ذی صلاح شد

به گزارش ساختمان آنلاین:   در این نامه که به امضای مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران رسیده تاکید شده است: احتراما به پیوست تصویر نامه مدیرکل محترم دفتر حقوقی وزارت راه شهرسای به انضمام نامه معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی و نظر ریاست محترم دیوان عدالت اداری پیرامون الزام قانونی به استفاده از مجری ذی صلاح در احداث ساختمان و تکلیف به نام مجری مزبور در پروانه ساختمانی برای اطلاع و اقدام مقتضی ارسال می شود.

این گزارش می افزاید در پیوست تصاویر مکاتبات ارسال شده،نامه رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با عنوان استفاده از خدمات سازنده ذی صلاح و مسایل آنها به شرح ذیل است:

احتراما به استحضار می رساند با توجه به نامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم و مدیر کل دفتر حقوقی وزارت راه شهرسازی مبنی بر استفاده از مجری ذی صلاح در احداث ساختمانها و ذکر نام مجریان در پروانه ساختمانی موارد زیر جهت اجرای هر چه بهتر موارد فوق و ماده 4 قانون نظام مهندسی به حضور می رساند:

  • با توجه به ریز دانه شدن پروانه ساختمانی در تهران و عدم نیاز به ثبت شرکتهای جدید ،افزایش تعداد کار سازندگان ی ذی صلاح و اعمال ضریب 5/0درصد برای کارهای زیر هزار متر بسیار ضروری می باشد.
  • با توجه به فعالیت بالغ بر بیست هزار پروژه ساختمانی فعال در سطح تهران و نیاز به حضور سرپرستان کارگاه در کلیه پروژه ها ،لطفا مطابق ماده 9-4-3 مبحث 2،اجازه استفاده از کلیه مهندسان و کاردانهای دارای پروانه اجرا به عنوان سرپرست کارگاه و یا اعمال جدول پیشنهادی مصوبه هیات مدیره استان تهران را در جهت بالا بردن کیفیت ساخت صادر بفرمایید.در حال حاضراکثر پروژه های ساختمانی در تهران بالای 7 طبقه هستند که به علت محدودیت استفاده از مهندسان دارای اجرا به عنوان سرپرست کارگاه این تعداد مهندس پایه یک بابت کلیه پروژه ها با شرایط فعلی وجود ندارد.
  • با توجه به افزایش تعداد طبقات ساختمانها در تهران لطفا اجازه افزایش تعداد طبقات شرکتهای سازنده پایه سه ،تا هفت طبقه در جهت ارایه خدمات مناسب و رفع مشکل پروژه های کوچک را صادر بفرمایید.
  • با توجه به برنامه معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و تفاهم با شهرداری بابت استفاده از خدمات سازنده ذی صلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی قبل از صدور پایان کار ،اقدامات لازم جهت اجرای این امر مهم صورت گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا