مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

بذرپاش: وزارت راه هدف‌گذاری کرده سالی ۴۰۰ هزار قطعه زمین واگذار کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: واگذاری سالانه ۴۰۰ هزار قطعه زمین از اهداف وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود که واگذاری ۷۰ هزار قطعه زمین آن مربوط به طرح جوانی جمعیت است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین اهداء ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در خراسان رضوی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت ۲ تا ۳ ماه است که عزم خود را جزم کرده‌ایم تا بتوانیم زمین‌های رایگان به خانواده‌ها اهدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی واگذاری سالانه حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین است، تصریح کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۷۰ هزار قطعه زمین تا پایان سال جاری واگذار کنیم که ۱۰ درصد آن متعلق به خراسان رضوی است که تا پایان سال جاری ۷۰۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های این استان واگذار خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات طرح ملی مسکن نیز شامل طرح جوانی جمعیت خواهد شد، بیان کرد: به مناسبت این روز فرخنده برنامه واگذاری ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند خراسان رضوی برگزار شد. امیدوارم بتوانیم این حرکت را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

بذرپاش تصریح کرد: در این ایام عزیز ۱۵هزار و ۵۰۰ قطعه زمین رایگان در زیر مجموعه این طرح به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در سراسر کشور اهدا شد. واگذاری زمین نیاز به زمان دارد، زیرا تامین زیرساخت‌ها و انتخاب جای مناسب و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب زمان‌بر است.

وی ادامه داد: همکاران ما در استانداری‌ها تمام تلاش خود را در این موضوع به کار گرفته‌اند. رییس جمهور نیز در جلسات شورای عالی مسکن نسبت به اجرای طرح جوانی جمعیت تاکید دارد. دولت تمام بضاعتش در میانه میدان است، همچنین از تمام نهادهای عمومی و بخش‌های مختلف درخواست‌ داریم تا زمین‌های خود را برای اجرایی شدن این طرح به میدان آورند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هرکس با هرنگاهی به این موضوع نگاه کند، این موضوع یک طرح مبارک و ضروری است. این طرح برای آینده ایران موضوع مهمی به شمار می‌رود که تا چند سال آینده موضوع جمعیت از مرحله خطر فاصله بگیرد و به مرحله ثبات برسد تا آینده ایران به بهترین نحو رقم بخورد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا