مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

خبر خوش وزارت راه برای ۳۲ هزار متقاضی رد شده طرح جوانی جمعیت

با پیگیری کارگروه زمین و مسکن ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی، ۳۲ هزار متقاضی رد صلاحیت شده در طرح اهدای زمین رایگان برای خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان سال ۱۴۰۰ به دنیا آمدند، فرصت دوباره‌ای برای تکمیل و پیگیری پرونده خود پیدا کردند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سومین جلسه کارگروه زمین و مسکن ستاد جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی، با حضور مشاور وزیر در امور مسکن و شهرسازی و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن، نماینده وزیر در نهادهای انقلابی و دبیر جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی و معاونین مسکن و املاک ادارات کل تمام استان‌های کشور به صورت مجازی به منظور بررسی وضعیت اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

در این جلسه سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، ضمن ارائه سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی در تسریع تحویل زمین به خانواده‌ها از موافقت وزارت راه و شهرسازی به اعطای فرصت دوباره به متقاضیانی که به دلایلی مانند عدم تشکیل پرونده در موعد مقرر و یا ‌کسری اطلاعات و مدارک رد درخواست شده‌اند خبر داد.

ابوالفضل نوروزی افزود: به همه افرادی که شامل این فرصت دوباره شده‌اند پیامک ارسال خواهد شد تا راهنمایی لازم در این خصوص را دریافت کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، تسریع در اهدای زمین می‌باشد که در استان‌ها نیز باید هرچه سریع‌تر نسبت به تحویل زمین افراد واجد شرایط اقدام شود.

وی افزود: یک برنامه ماهانه حداقلی جهت واگذاری زمین برای هر اداره کل استانی مشخص شده و سهمیه ابلاغ شده به صورت ماهانه نیز پایش می‌شود.

نماینده وزیر در نهادهای انقلابی و دبیر جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست ضمن تشکر از پیگیری ویژه دفتر اقتصاد مسکن در خصوص فرصت دوباره به رد درخواست شدگان، از معاونین مسکن و املاک استان ها خواست تا بیش از گذشته نسبت به تعامل و تسریع در روند اجرایی مواد تکلیفی قانون در این حوزه اهتمام ورزند.

محمد صادق مرادی افزود: پایش استانی در حوزه عمل به قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حال انجام بوده که پنج استان برتر و پنج استان ضعیف به مقام عالی وزارت معرفی خواهند شد.

وی گفت: ضمن تشکر از استان یزد به جهت کار بزرگ اهدای سه هزار قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت از ادارات کل استانی می‌خواهیم سرعت خدمات رسانی به مشمولین قانون را بیشتر از گذشته نمایند تا هرچه سریع‌تر کمبودهای گذشته مرتفع شود.

مرادی افزود: در دو ماه گذشته اتفاقات مبارکی در حوزه حمایت از جوانی جمعیت در وزارتخانه به وقوع پیوسته و همه مدیران ارشد در ستاد و سازمان‌های تابعه عزم خود را جزم کرده‌اند تا بتوانند وزارت راه که پیشران پیشرفت کشور است را به پیشران جوانی جمعیت کشور نیز تبدیل کنند.

ستاد جوانی جمعیت به دستور رئیس جمهور در همه وزارتخانه ها به ریاست وزیر و عضویت همه معاونین و مدیران ارشد دستگاه تشکیل شده و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را بر عهده دارد.

وزارت راه و شهرسازی جزء سه وزارتخانه مهم و پر تکلیف در این حوزه است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا