دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

افراد کلنگ به دست در وزات راه کاری از پیش نمی‌برند

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین:  دو روز پیش مقداد همتی- عضو سابق شورای عالی مسکن -‌ در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر تناسب فعالیت‌های انجام شده با وعده مسکنی رئیس جمهور اظهار داشت: بخش مسکن تنها وعده‌ای بود که توسط رئیس جمهور منتخب با شاخص عددی ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال بیان شد.

دبیر سابق شورای عالی مسکن در تشریح این مسئله که نیروی انسانی با انگیزه رکن اساسی هر فعالیتی است، گفت: چینش نیروی انسانی کارآمد در وزارت راه و شهرسازی متناسب با وعده رئیس جمهور نیست و متاسفانه هنوز افراد ضعیف دولت قبل با کارنامه مشخص و ضعیف بر سر کار هستند.

محمد مهدی مافی- عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان در واکنش به این اظهارات گفت: جایگاه وزارت راه و شهرسازی در امر تولید مسکن تسهیل گری است و این وزارتخانه باید شرایط ورود بخش خصوصی برای عملیاتی کردن وعد ه های رییس جمهور را در حوزه مسکن فراهم کند.

وی تاکید کرد: احتمالا منظور این مقام مسوول سابق در حوزه مسکن از چینش نیروی کارآمد در بدنه وزارت راه برای تحقق طرح جهش ملی مسکن،بکارگیری افراد اجرایی و کلنگ به دست است که مرتبا در حال افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها هستند که  این افراد وزارت راه را درگیر امور اجرایی در حوزه مسکن می کنند این در حالی است که این وزارتخانه باید در جایگاه تسهیل گری در حوزه مسکن ورود پیدا کند.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: اینکه تصور شود افراد اجرایی وارد وزارتخانه شوند و آستین های خود را بالا بزنند و طرح ملی مسکن را اجرایی کنند،کاملا نادرست است و ایده ای پوپولیستی بیش نیست.

مافی خاطرنشان ساخت: وزارتخانه باید در حوزه مسکن برنامه ریزی کلان داشته باشد و به جای مداخله در امور اجرایی مسکن،شرایط ایده آل را برای ورود بخش خصوصی به عرصه سا خت و ساز فراهم کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا