بورس و بازارمجله خبری

پرداخت وام مسکن روستایی از امروز

به گزارش ساختمان آنلاین:   در حالی که خبر مربوط به پرداخت وام برای نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰‌میلیون تومان و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از یکسو و تحقق برنامه نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده روستایی از سوی دیگر، از ماه‌‌‌های قبل اعلام شده بود اما این تسهیلات تاکنون به دلیل عدم‌ابلاغ به شعب بانک‌های پرداخت کننده، پرداخت نمی‌‌‌شد.

 با این حال، دولت اعلام کرده است که از امروز و همزمان با ابلاغ پرداخت این وام به شبکه بانکی، بانک‌ها مکلف به پرداخت این تسهیلات هستند. بر اساس مصوبه هیات وزیران، سقف فردی تسهیلات در سال ۱۴۰۱ با رعایت مقررات ملی ساختمان برای ۲۰۰‌هزار واحد مسکن روستایی، مبلغ ۲۰۰میلیون تومان برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (در مجموع ۲۰ سال) تعیین شد. شرایط استفاده از تسهیلات مسکن روستایی موضوع این تصویب‌نامه شامل رعایت احراز ۵ سال سابقه سکونت دائم در روستا، عدم‌سابقه استفاده از تسهیلات مسکن روستایی (مندرج در فرم بانکی «ج») و ارائه سند مسکن روستایی برای استفاده از تسهیلات نزد بانک عامل است. سود سهم متقاضی برای تسهیلات مسکن روستایی ۵‌درصد است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا