بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

نرخ وام مسکن در ایالات‌متحده چند؟

به گزارش ساختمان آنلاین:   به نقل از رویترز، طبق گزارش‌ها نرخ وام مسکن ۳۰ ساله با نرخ ثابت به طور متوسط  ۳.۶۹ درصد برای هفته منتهی به ۱۰ فوریه بود که نسبت به هفته قبل از ۳.۵۵ درصد افزایش داشت. نرخ‌های وام مسکن اکنون به بالاترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۰، اندکی قبل از شروع همه‌گیری رسیده است.

سام خاتر، اقتصاددان ارشد شرکت فردی مک در بیانیه‌ای گفت: عادی‌سازی اقتصاد همچنان ادامه دارد زیرا نرخ وام مسکن به بالاترین سطح از زمان شیوع همه‌گیری رسیده است. احتمالا در ماه‌های آینده با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مبارزه با تورم بالاتر، افزایش نرخ وام مسکن ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ‌ها را نیم درصد افزایش دهد.

هزینه‌های بالاتر وام می‌تواند بر خریداران بالقوه مسکن که نسبت به بازار مسکن بدبین هستند، فشار بیاورد و بر اساس یک نظرسنجی افرادی که می‌گویند زمان مناسبی برای خرید خانه است در ژانویه به ۲۵ درصد کاهش یافت که یک رکورد کم سابقه است.

افزایش قیمت مسکن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ادامه یافت، اما سرعت کمتری داشت. طبق گزارش‌ها میانگین قیمت خانه یک خانواده نسبت به سال قبل ۱۴.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که در سه ماهه سوم ۱۵.۹ درصد افزایش داشت.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاورین املاک گفت: «افزایش قیمت‌ها به خریداران خانه آسیب وارد کرد و تعدادی از خانواده‌ها، به ویژه خریدارانی که برای اولین بار خرید می‌کنند، به طور فزاینده‌ای مجبور به ترک بازار خواهند شد.»

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا