مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

تعارفی در برخورد با بانک‌های متخلف در پرداخت وام مسکن نداریم

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: افزایش اعتبار بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و کاهش قدرت اعتباردهی و جریمه بانک‌های متخلف در دستور کار دولت است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال در خصوص کاهش  قدرت اعتباردهی تسهیلات ساخت مسکن گفت:  موضوع تامین مالی مسکن مساله بسیار جدی طرف عرضه مسکن در کشور است و برای اینکه چالش تامین مالی حل و فصل شود اولا طبق توافق وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، مقرر شده به شکل ماهانه بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها نظارت کند تا تکالیفشان را انجام دهند.

او گفت: ثانیا حدود ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای این مساله و از محل تهاتر نفت برای تامین مالی پروژه ها گرفته شده تا تامین مالی مسکن به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بازار سرمایه هم برای تامین مالی مسکن استفاده می شود، افزود: صندوق های مختلفی در بازار سرمایه تشکیل شده تا بورس به تامین مالی مسکن کمک کند. در بودجه ۱۴۰۳ هم افزایش سرمایه بانک مسکن که نقش ویژه ای در تامین مالی مسکن دارد، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برایند این اتفاقات کمک می کند تا کمبودهای سال ۱۴۰۱ در بخش تامین مالی مسکن و پروژه ها جبران شود.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد کاهش قدرت اعتباردهی بانک های متخلف، گفت: برای جریمه بانک های متخلف تعارفی نداریم. سازمان مالیاتی میزان جریمه ها را هم مشخص کرده البته برخی از بانک‌ها اعتراض کرده اند اما ما نسبت به تخلفات بانک ها در حوزه مسکن کوتاه نمی آییم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا