مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

ساخت ۳۲۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی توسط بنیاد مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از ظرفیت بنیاد مسکن در حوزه‌های ساخت و ساز و بازسازی بهره ببرند، از اجرای بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، افزود: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که ظرفیت‌هایی بالایی در بازسازی‌ها، احداث راه‌ها، پل‌ها و ساخت و ساز واحدهای مسکونی دارد که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه ادامه خط ۴ متروی تهران در همکاری بنیاد مسکن و شهرداری تهران کلنگ‌زنی شد، افزود: بنیاد مسکن تا پایان سال جاری ایستگاه پروانه را تکمیل می‌کند.

نیکزاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سراسر کشور در حال ساخت است، اظهار داشت: ستاد بازسازی بنیاد مسکن در ۲۳ نقطه کشور فعال بوده و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف مورد تأکید است.

وی ادامه داد: جابه‌جایی روستای عمارت در آذربایجان شرقی به منظور ایجاد سد عمارت به بنیاد مسکن محول شده که این اقدام به خوبی انجام شد همچنین ساخت کمربندی ماهشهر با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن در حال انجام است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صندوق بیمه حوادث ساختمانی اشاره کرد و گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته هر سال ۱۰ درصد از بار دولت کم و ۲۰ درصد به صندوق بیمه حوادث ساختمانی افزوده تا طی ۱۰ سال بیمه ساختمانی قابلیت بهره‌مندی را داشته باشد.

نیکزاد افزود: مدیریت این صندوق باید با وزارت کشور باشد و بتواند بخشی از مشکلات را حل کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا