راه و شهرسازیمجله خبری

۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان دانشگاه آزاد احداث می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، صولت مرتضوی در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه با دانشگاه آزاد اسلامی برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ظرف ۲.۵ سال آینده، اظهار کرد: برای اشتغال دانش‌بنیان ناچاریم از صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده کنیم و با پیوند بین صنعت و دانشگاه از واردات بسیاری از محصولات خارجی با جایگزینی تولید داخل بی‌نیاز شویم.

وزیر کار افزود: در حال حاضر بسیاری از صادرات ما مواد خام معدنی است که اگر با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان دانشگاهی آنها را به مواد دارای ارزش افزوده تبدیل کنیم، می‌توان درآمد بیشتری کسب کرد. همچنین ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی در جوار کارگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و ماهر دارد.

مرتضوی گفت: با استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و در همکاری با متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانیم در زمینه بهداشت و درمان هم خدمات قابل توجهی ارائه کنیم.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: این برنامه تا الان توفیقات خوبی داشته، البته یک فرایند بلندمدت است که در آینده نتایج آن را ملاحظه خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استادان و کارمندان دانشگاه آزاد هم می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند و ما از ظرفیت تعاونی‌های بخش مسکن در احداث مسکن استفاده کنیم.

به گفته مرتضوی، تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه‌ها است و این تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه آزاد امضا شد در راستای استفاده از این ظرفیت است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا