راه و شهرسازیمجله خبری

عملیات ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی در قم آغاز شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  از اداره کل راه و شهرسازی قم، داریوش بلدی در این رابطه افزود: از ابتدا برای ساخت تعداد ۷۰۰ واحد مسکونی در این اراضی برنامه ریزی شده بود که با کارسازی، پیگیری و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان این سهم به تعداد یک هزار و ۸۰۰ واحد افزایش یافت.

وی گفت: این اراضی در بلوار ۱۰۰ متری امام صادق(ع) و در کنار میدان شهید مکیان پردیسان قم قرار دارد.

وی در خصوص طولانی شدن شروع ساخت این واحدها توضیح داد: در این محدوده ۷۰ هکتار زمین با کاربری غیر مسکونی وجود داشت که ۲۲ هکتار از آن برای ساخت واحدهای مسکونی تغییر کاربری داد.

وی تاکید کرد: این تغییر کاربری، تهیه نقشه و اخذ پروانه و مجوزها زمان بر بود و موجب تاخیر در شروع طرح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن قم افزود: حدود ۴۰۰ متقاضی که از سال گذشته اقدام به واریز آورده اولیه کرده‌اند در اولویت تخصیص واحد خواهند بود و مابقی سهم افزایش یافته، از بین متقاضیان فاز پنج ثبت نام به قید قرعه کشی تعیین می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم با تزریق آورده متقاضیان و تخصیص وام این پروژه ظرف مدت ۳۶ ماه به اتمام برسد و متقاضیان بتوانند واحدهای خود را تحویل بگیرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا