راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

زمینه احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور فراهم است

به گزارش ساختمان آنلاین: سیدصولت مرتضوی روز یکشنبه در جریان بازدید از پروژه بیمارستان قلب خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکن در هر سال برنامه ریزی کرده است و حسب گزارش وزیر راه و شهرسازی، تاکنون بستر احداث ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در کلان شهرها، شهرهای متوسط و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم با پیش رفتن امور با همین قوت و قدرت، وعده احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طول چهار سال به فضل الهی فراهم شود.

مرتضوی در بخش دیگری به آزادسازی سواحل کشور اشاره کرد و گفت: ۹۰.۵ درصد بخش سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود آزاد شدند و گام دوم مناطقی که در سواحل و حریم رودخانه ها از سوی بخش خصوصی تصرف شده، با همکاری استانداران استان‌های ساحلی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی به تدریج آزادسازی می‌شود.

وی در ادامه با تبریک روز درختکاری با بیان اینکه فرهنگ منابع طبیعی یعنی فرهنگ توسعه و حفظ منابع طبیعی باید تبدیل به فرهنگ شود افزود: امید است همه با هم برای تقویت ایران اسلامی فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم.

معاون رییس جمهور به احداث کمربند سبز آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد آمایشی پیش بینی لازم برای احداث کمربند سبز برای شهرهای آبادان و خرمشهر به عمل آمده و تلاش دولت انقلابی آقای رییسی این است اسناد آمایشی را از بایگانی خارج کند و بر اساس این اسناد در هر منطقه و استان اقدامات مناسبی انجام دهد.

احداث پروژه بیمارستان ۶۰ تختخوابی فوق تخصصی قلب و عروق خرمشهر با زیربنای پنج هزار و ۲۰۰ متر از سال ۹۵ آغاز شده و هم اینک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا