مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

معرفی ۳۷ هزار واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات کم‌بهره

شرکت بازآفرینی شهری از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت امسال۳۷ هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی را به‌منظور دریافت تسهیلات کم‌بهره در حوزه بازآفرینی شهری (نوسازی مسکن) به بانک مسکن معرفی کرده که از این تعداد ۳۰ هزار و ۶۶۴ مورد در سال ۱۴۰۱ بوده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اقدامات انجام شده در این بخش شامل پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از ساخت سالیانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، معرفی واحدهای مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات کم‌بهره در حوزه بازآفرینی شهری و عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات کم‌بهره است.

همچنین، ۳۷ هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی به بانک مسکن برای اخذ تسهیلات کم‌بهره در حوزه بازآفرینی شهری (نوسازی مسکن) از ابتدای دولت سیزدهم معرفی شد که ۳۰ هزار و ۶۶۴ مورد آن در سال ۱۴۰۱ بوده است.

تصویب ۳ طرح ویژه حفاظت و احیای بافت‌ها و شهرهای تاریخی

برپایه این گزارش، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری، تهیه طرح‌های ویژه حفاظت و احیای بافت‌ها و شهرهای تاریخی قابل اشاره است که ۱۱ طرح در دست تهیه با پیشرفت حدود ۵۰ درصد بوده و سه طرح مصوب مراجع استانی است. همچنین انجام اقدامات سیاستگذاری و تصویب طرح، شامل ۹ مورد که ۶ مورد به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید، از دیگر اقداماتی است که در این بخش انجام شد.

تصویب طرح تفصیلی بافت تاریخی لار

در این حوزه، تدوین محتوا و فرآیند طرح‌های حفاظت و احیاء و پروژه‌های طراحی فضای شهری، تصویب سه طرح ویژه حفاظت و احیای بافت‌ها و شهرهای تاریخی، تصویب طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی لار، تعیین تکلیف اقدامات اجرایی در بافت تاریخی خمینی‌شهر و تعیین‌تکلیف مغایرت اساسی اجرای ادامه خیابان «سرداران» با طرح جامع شهر ارومیه قابل ذکر است.

همچنین تعیین تکلیف ایجاد معبر جدید در غرب محور «حافظ» در محدوده بافت تاریخی خرم‌آباد، بررسی مصوبه سفر استانی فارس در مورد مرجع تصویب طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم شاهچراغ (ع) و مکاتبه با هیات دولت و بررسی مصوبه سفر استانی قم در مورد مرجع تصویب طرح محور حرم تا جمکران و اعلام اصول تهیه طرح به استانداری قم، از دیگر دستاوردهای این بخش به شمار می‌رود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا