مجله خبریراه و شهرسازی

۵۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان تهران مقاوم سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت که با همکاری مردم و همکاران بنیاد مسکن استان، بیش از ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی استان تهران مقاوم سازی شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، عطاء اله زمانی مظفرآبادی افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی قرض الحسنه در استان تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد با مبلغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بود که این سهمیه در سال ۱۴۰۲ به چهار هزار واحد با مبلغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی افزایش یافته است.

وی بیان‌داشت: این آمارها از نظر تعداد تسهیلات بیش از ۲.۶ برابر و از نظر مبلغ تسهیلات ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسوول در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان تهران افزود: براساس نتایج آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی سال ۹۷ کشور، استان تهران دارای ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی روستایی بوده که از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۶۴ واحد معادل ۵۴ درصد واحدها مقاوم سازی شده و انتظار می‌رود با دریافت این تسهیلات کم بهره در سال جاری و سال آینده در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر جمعیت توسط مردم، نسبت به مقاوم سازی بخش دیگری از واحدهای نا ایمن این مناطق اقدام شود.

زمانی ادامه‌داد: به برکت انقلاب اسلامی فرصت توسعه روستایی و احداث مسکن با کیفیت و تسهیلات قرض الحسنه فراهم شده است و مردم استان تهران می توانند برای دریافت مساعدت لازم و تسهیلات ساخت مسکن روستایی به بنیاد مسکن شهرستان محل سکونت خود مراجعه و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به اخذ تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا