اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

فایل واحدهای اجاره‌ای “رهن کامل” کمیاب شد

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین این روزها بازار اجاره مسکن با ورود به فصل زمستان و سرما بسیار داغ شده این در حالی است که پیش از این به طور معمول در نیمه دوم سال با توجه به کاهش تب داغ بازار اجاره، نگرانی ها از بابت رشد فزاینده نرخ اجاره بهای مسکن کمتر بود.
براساس این گزارش در حال حاضر بازار اجاره مسکن به سمتی رفته است که نرخ های اجاره در برخی از مناطق حتی بالاتر از نرخ های اجاره ازتابستان است.
 احمدی یکی از مستاجران  در منطقه ۱۳ تهران می گوید: فصل جابه‌جایی  من هر سال در آذرماه است که در این بازه زمانی نرخ ها معمولا آرام تر و با ثبات تر است اما امسال برخلاف سال های گذشته نرخ های اجاره به گونه ای افزایش یافته است که تصمیم گرفته ام به حاشیه تهران برویم.
او ادامه داد: نرخ های اجاره در این فصل از سال با این میزان از شدت افزایش بعید بود اما امسال نمی دانم چرا نرخ ها این میزان رشد داشته است.
براساس این گزارش بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند نرخ های اجاره تابعی از نرخ خرید مسکن است و با توجه به آنکه در این ماه بانک مرکزی نرخ خرید مسکن را متری ۴۶ میلیون تومان اعلام کرده است بنابراین به طور قطع این قیمت های نجومی بر بازار اجاره هم اثر گذار است.
گفتنی است بسیاری از مستاجران از دریافت اجاره های نجومی هم به جای ودیعه گله مند بودند به طوری که اعلام کرده اند در حال حاضر نرخ اجاره  بسیار رشد داشته و دیگر کمتر مالکی به دنبال رهن کامل واحد مسکونی است.
در همین رابطه عبدالله اوتادی عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده است بازار رهن کامل مسکن بسیار راکد شده و دیگر کمتر مالکی به دنبال  رهن کامل واحد مسکونی خود است.
او ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول دیگر مالکان به دنبال رهن کامل نیستند و بیشتر مستاجران به فکر پرداخت اجاره باید باشند.
براساس این گزارش با توجه به ایجاد چنین مشکلاتی در حوزه بازار اجاره باید هرچه سریعتر دولت تدابیر لازم برای کنترل بازار اجاره را در دستور کار خود قرار دهد چراکه این بازار در چنین شرایطی برای بسیاری مستاجران مشکل ساز شده است.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا