بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

هزینه ساخت مسکن بین 9 تا 12 میلیون تومان است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایلنا،سعید شیرزادی در جمع خبرنگاران در حاشیه رویداد اینوکس ٢٠٢٢ با بیان اینکه بانک مسکن در مسئولیت و وظایف تعریف شده در نهضت ملی مسکن متعهد است، گفت: در بخش تامین اعتبارات حوزه مسکن ٧٨ هزار میلیارد تومان تسهیلات تنها به بخش ساخت مسکن ارائه کرده و سهمیه بانک مسکن در ارائه تسهیلات به نهضت ملی مسکن به طور کامل انجام شده است.

وی ادامه داد: سهم بانک مسکن در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ٢٠ درصد بود که تمام آن را انجام داده ایم و این روند پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن درباره عدم تمایل سایر بانک ها برای پرداخت تسهیلات در بخش نهضت ملی مسکن اظهار داشت: واقعیت این است که تا به امروز تعداد افرادی که در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند کمتر از پیش بینی ها بوده و نشان می دهد که مردم ورود بالایی در این طرح نداشتند و دولت هم در حال تامین اراضی است و زیرساخت ها در حال فراهم شدن هستند.

شیرزادی با اشاره به ورود مسکن و املاک و مستغلات به بازار سرمایه و همچنین سرنوشت صندوق های زمین و ساختمان تصریح کرد: صندوق های زمین و ساختمان یکسری مشکلاتی را دارند که آیین نامه آنها اصلاح شوند تا مورد استقبال مردم قرار بگیرند.

وی افزود: این امکان باید فراهم شود که یونیت ها را به متراژ واحد‌های مسکونی تبدیل کنند تا ارزش افزوده ایجاد شود و امیدواریم این موضوع مورد تصویب شورای فقهی بورس قرار بگیرد.

مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با بیان اینکه با ورود مسکن به بازار سرمایه معاملات مسکن شفاف می شود، خاطرنشان کرد: شاهد پولشویی و دستکاری قیمت ها در این حوزه نخواهیم بود اما عرضه کالا در بورس هم الزاماتی دارد و باید توجه داشته باشیم که بازار ملک استاندارد نیست و قیمت های متفاوتی برای یک واحد در یک خیابان و کوچه وجود دارد بنابراین نیاز به دستورالعمل ها و آیین نامه های مشخص برای کشف قیمت وجود دارد.

شیرزادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکونی در تهران چقدر است، ابراز داشت: این موضوع به نوع مصالح ساختمانی و عوامل متعددی بستگی دارد اما هزینه تمام شده ساخت بدون احتساب هزینه زمین و پروانه بین ٩ میلیون تومان تا ١٢ میلیون تومان است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا