مجله خبریراه و شهرسازی

نوسازی بافت فرسوده نیازمند مشارکت شهرداری‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم مشارکت شهرداری‌ها در همه شهرهای کشور برای نوسازی بافت فرسوده، از رشد ۸۸ درصدی صدور پروانه ساخت در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بافت‌های فرسوده در ۵۵ شهر خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد آئینی»با تاکید بر تسریع در روند نوسازی در بافت‌های فرسوده، بیان داشت: تخفیف دست‌کم ۵۰ درصدی برای ساکنان در بافت‌های فرسوده حق مردم است، اما برخی شهرداری‌ها از اعطای این تخفیف خودداری می‌کنند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: کاهش زمان صدورپروانه، از دیگر مطالباتی است که انتظار می رود که شهرداری ها آن را اجرایی کنند.

آئینی با اشاره به لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها برای اجرای بسته ۱۹ بندی تشویقی شهرسازانه به عنوان حق قانونی مردم، گفت: در بسته‌های تشویقی تدارک شده مواردی از جمله تخفیف ۵۰ درصدی عوارض نوسازی و تراکم ساخت، کاهش مدت زمان صدور پروانه، تسهیلات ارزان قیمت و تشویق های شهرسازانه و تراکمی ارائه شده است، در صورتی‌که شهرداری‌ها این موارد را که مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور است رعایت کنند، عملکرد نوسازی بافت فرسوده به‌مراتب افزایش خواهد یافت.

وی، عدم اعمال این بسته از سوی برخی شهرداری‌ها را سبب اجرا نشدن کامل نوسازی بافت‌های فرسوده عنوان کرد و ادامه‌داد: در هر نقطه از کشور که شهرداری‌ها بسته تشویقی ۱۹ بندی را اعمال و براساس آن پروانه صادر کرده‌اند، شاهد جهشی در نوسازی این بافت‌ها بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: در ۶۳۹ شهر در سراسر کشور، مصوبه بافت فرسوده داریم که اگر شهرداری‌ها در همه این شهرها همراه بوده و هر کدام در هر هکتار سه واحد بسازند، نوسازی سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی محقق خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا