راه و شهرسازیمجله خبری

رشد معرفی متقاضیان تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از صدا وسیما، محمد آئینی افزود: در یک سال اخیر بالغ بر ۳۸ هزار واحد به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای فرسوده معرفی شده‌اند.

وی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱ هزار و ۳۱۲ واحد بوده، رشد ۲۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آئینی افزود: این امر بیانگر استقبال سازنده‌ها از برنامه‌ها و حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده است. وی با اشاره به این که روند صدور پروانه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری کشور صعودی شده است تصریح کرد: رشد ۵۷ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در پاییز سال جاری نسبت به سال گذشته در شهر تهران گواه این امر است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هنوز سهم نوسازی بافت‌های فرسوده از تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ ابلاغ نشده است که در صورت ابلاغ می‌تواند باعث جلب متقاضیان بیشتری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: ابلاغ تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری و استفاده از ظرفیت مصوبه تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می‌تواند تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در برنامه جهش تولید مسکن را تضمین کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا