مجله خبریراه و شهرسازی

آخرین وضعیت تامین زمین برای نهضت ملی مسکن

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از جهش بیش از ۶۰ درصدی تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید در یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از جهش بیش از ۶۰ درصدی تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد و گفت: از آنجایی که شهرهای جدید نقش عمدهای را در طرح نهضت ملی مسکن در کشور برعهده گرفته؛ موضوع تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی و واگذاری زمین به صورت گروهی یا انفرادی برای ساخت و همچنین در قالب طرح جوانی جمعیت را به جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته غفوری تا ابتدای بهمن ماه سال جاری تعداد ۲۰۵ هزار و ۱۸۱ واحد در سطح شهرهای جدید تأمین زمین شده بود که این رقم دریک ماه گذشته به ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ واحد افزایش یافته و رشدی ۶۰ درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عمده تأمین زمین ها به تعداد ۱۲۸ هزار و ۵۱۹ واحد طی دو هفته اخیر انجام گرفته است گفت: این اقدام از محل الحاق زمین به محدوده شهرها، تغییر کاربری زمین عمدتا غیر خدماتی، تغییر تراکم های ساختمانی و همچنین استفاده از پتانسیل اراضی داخل محدوده شهرها انجام شده و به عنوان منابع تأمین زمین مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام بزرگ بدون شک تحرک جدی در واگذاری و ساخت واحدهای طرح نهضت ملی در سطح شهرهای جدید کشور به همراه خواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا