مجله خبریراه و شهرسازی

پرداخت ۷۶۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن علاوه بر تامین زمین چشم انتظار پرداخت تسهیلات ساخت ۷۶۰ هزار میلیارد تومانی است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری کرده و ۲۰درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بانک‌ها در این بخش همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و در این بخش وضعیت همکاری بانک‌های خصوصی بسیار ضعیف بوده است‌.

به گفته وی در حال حاضر باید در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طبق قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کردند و در سال دوم ۷۶۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کردند که طبق برآورد‌ها سهم بانک‌ها در پرداخت این میزان تسهیلات بسیار کم بوده است.

او می‌گوید: هم اکنون باید در این شرایط تمامی اقدامات لازم جهت اجرایی‌شدن طرح نهضت ملی مسکن از جمله تامین اراضی و پرداخت تسهیلات صورت گیرد و در صورت عدم همکاری بانک‌ها باید قدرت اعتبار دهی بانک‌های متخلف کاهش و به بانک‌های همکار در این  بخش اضافه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا