مجله خبریراه و شهرسازی

تعریف ۱۰۰۰ پروژه آماده‌سازی نهضت ملی مسکن در کشور

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز حجم بی‌سابقه ساخت پروژه‌های مسکن در استان‌ها خبر داد و گفت:۱۰۰۰ پروژه آماده‌سازی نهضت ملی مسکن تعریف شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، ارسلان مالکی معاون اظهار کرد: حجم پروژه‌های مسکن که در استان‌ها آغاز شده نسبت به آنچه در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته در ادارات استانی انجام می‌شد بی‌سابقه است.

وی افزود: این حجم از کار هم مایه مباهات است و هم نیاز به نظارت مضاعف در تطبیق هزینه‌ها با قوانین و مقررات، تامین اعتبارات و مستندسازی اسناد دارد. نمی‌توان به این کار تنها به عنوان یک تکلیف اداری نگاه کرد بلکه این حجم از کار نیاز به سیستم، فرایند و سازوکار دقیق دارد.

مالکی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار پروژه آماده سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور تعریف شده، تاکید کرد: قطعا اولویت همه ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تسریع در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن است و باید بدانیم که اتمام سریع‌تر این پروژه‌ها حتی به اندازه یک روز هم که شده به معنای حل مشکل مسکن یک خانواده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه عاملان ذیحساب در استان‌ها وظایف دیگری هم برعهده دارند اضافه کرد: شما دبیر هیات نمایندگی در استان هستید و باید در مباحث واگذاری، بررسی‌های کارشناسی در مستندسازی‌ها برعهده شماست و همچنین شما مشاوران مالی مدیران استانی هستید که تمامی این موارد از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، تلاش برای تحقق درآمد استان‌ها، استقلال در نظارت، تخصص کارشناسان حوزه ذیحسابی، شناخت دقیق مقررات و ضوابط در بحث قراردادها، تلاش برای وصول مطالبات و کمک به حذف بندهای گزارش حسابرسی مجمع از طریق گزارش‌دهی‌های دقیق از جمله دیگر مواردی بود که مالکی در صحبت‌هایش به آنها اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا