دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

ساخت هزاران واحد نیمه‌کاره، فرجام طرح نهضت ملی مسکن

فردین یزدانی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهار داشت: بدیهی است که تدوین طرح و تبیین جزییات مربوط به اجرای طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت ،امری ضروری است اما اینکه به چه دلیلی چنین اقدامی صورت نمی گیرد، باید در این مورد از مسوولان مربوطه پرس و جو شود.

مدیر بازنگری طرح جامع مسکن تصریح کرد: البته از آنجا که اساسا اجرای این طرح دارای مشکلات اساسی است بنابراین دولت تمایلی به تدوین برنامه ای در این زمینه ندارد.

یزدانی در عین حال عنوان کرد: ممکن است در نهایت دولت برنامه ای را هم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تهیه کند اما قطعا این برنامه در اجراء دارای مشکل خواهد بود و در حال حاضر نیز در بدنه دولت بحث های مختلفی درباره مشکلات اجرایی این طرح ،تورم زا بودن آن و… مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال که در مقام مقایسه ،طرح مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن در امر برنامه چگونه است گفت: طرح مسکن مهر نسبت به طرح نهضت ملی تا حدی مشخص تر بود چرا که دولت اعلام کرد که از طریق یک خط اعتباری، منابع مالی این طرح را تامین خواهد کرد ،همچنین میزان وام ،نحوه توزیع اراضی این طرح و سایر موارد مربوطه نیز تا حدی مشخص بود.

مدیر بازنگری طرح جامع مسکن با تاکید بر اینکه در زمان اجرای طرح مسکن مهر شرایط اقتصادی کشور مساعد بود و دولت بخشی از درآمدهای نفتی را به مسکن مهر اختصاص دهد. ادامه داد: هر چند در طرح مسکن مهر سایر موارد نظیر برنامه ای که قراردادها را شفاف کند یا شیوه قیمت گذاری مبهم بود اما به طور کلی از لحاظ برنامه ریزی این طرح نسبت به نهضت ملی مسکن بهتر بود چراکه فارغ از نقاط ضعف و قوت مسکن مهر ،حداقل ابعادی از این طرح مشخص بود.

یزدانی با انتقاد از اینکه در طرح نهضت ملی مسکن، نحوه تامین مالی ،گروه های هدف این طرح،مکان یابی اراضی و.. مبهم و نامشخص است به پیش بینی روند اجرای آن پرداخت و تصریح کرد : در بهترین حالت کلنگ دو میلیون واحدهای مسکونی به زمین زده خواهد شد و هفت الی هشت سال ،تکمیل آنها زمانبر خواهد بود.

1/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا