مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

وزیر راه: تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن از دهه فجر امسال آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح متروی پرند مردم منطقه از حمل و نقل ایمن، ارزان و باکیفیت برخودار شدند، گفت: دهه فجر امسال فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» در حاشیه افتتاح متروی پرند و بهره‌برداری از چهار هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی در آن شهر جدید، اظهار کرد: متروی شهر پرند بعد از ۱۸ سال چشم انتظاری مردم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از آذرماه سال گذشته با بازدید رییس‌جمهور از شهر جدید پرند دستورهای لازم برای تکمیل متروی پرند صادر شد و در یکسال گذشته مجموعه وزارت راه و شهرسازی، اعضای شورای شهر تهران، شهرداری تهران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و همه تلاش کردند، متروی پرند تکمیل و تحویل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۶۰ درصد منابع مالی برای تکمیل پروژه پرند در همین یکسال به پروژه تزریق شد و سبب تکمیل آن شد.

بذرپاش با یادآوری اینکه شهر جدید پرند ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اضافه کرد: این میزان جمعیت نیاز به حمل و نقل ایمن داشت که با مترو این مهم محقق شد حتما از امروز به بعد مردم پرند از حمل و نقل ایمن‌تر، ارزان تر و باکیفیت‌تری با افتتاح متروی پرند برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند در حال ساخت است از افتتاح برخی از واحدهایی که مراحل نهایی را طی می‌کنند، خبر داد و افزود: به مرور از دهه فجر امسال برخی از واحدهای نهضت ملی مسکن که به اتمام خواهد رسید، تکمیل و تحویل مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مجموعه دولت تکمیل باقیمانده واحدهای مسکونی مهر است، توضیح داد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا واحدهای باقیمانده مسکن مهر را تحویل مردم بدهیم که امروز نیز ۴ هزار و ۳۸۱ واحد باقیمانده مسکن مهر که بالای ۱۲ سال باقیمانده بود در پرند تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه پرونده مسکن مهر پرند در دولت سیزدهم بسته می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده در شهر پرند با مشکلات حقوقی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد تا با تشکیل کمیته ای این واحدها را نیز در مدار ساخت بیاوریم و تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر نا تمام از سال‌های گذشته باقی مانده است، گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر تحویل داده شده به دولت سیزدهم حدود ۱۱۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد. باقی‌مانده نیز تا پایان دولت به سرانجام می‌رسد.

وی در خصوص خدمات روبنایی شهر جدید پرند نیز گفت: در شهر جدید پرند و در ایام مسوولیتم هفت مدرسه افتتاح شد و در افتتاح‌های امروز علاوه بر چهار هزار و ۳۸۱ واحد مسکونی، یک پارک، یک مسجد و یک مجموعه فرهنگی افتتاح شد و به مرور نیز سرانه خدمات فرهنگی، ورزشی، رفاهی در شهرهای جدید تکمیل خواهد شد.

بذرپاش همچنین از بازدید امروز رییس جمهور از سایت یک هزار و ۵۰۰ واحدی نهضت ملی پرند که مراحل نهایی را طی می‌کند خبر داد و افزود: در شهر جدید پرند ۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که یکی از بزرگترین سایت‌ها به شمار می‌رود و مقرر است بتدریج برخی از آنها در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: از دهه فجر فرآیند تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا