مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

زمین‌های نهضت ملی مسکن، دارایی مازاد نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قانون مولدسازی این موضوع لحاظ شده که زمین‌های در اختیار طرح نهضت ملی مسکن، مشمول دارایی مازاد نیست.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم واگذاری زمین به ۲۵۰۰ خانواده ساکن استان تهران تحت عنوان پویش پیامبر رحمت (ص) اظهار کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۸ قانون مولدسازی، زمین‌هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد از شمول دارایی مازاد، مستثنی شده و الحمدالله در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در حال پاسخ‌گویی به نیازها هستیم.

وی افزود: در قالب طرح جوانی جمعیت تا مدتی قبل ۷۰ هزار متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر برای دریافت زمین رایگان ثبت نام کردند که تاکنون به ۳۲ هزار نفر زمین اختصاص داده‌ایم. البته در حال حاضر تعداد متقاضیان افزایش یافته است. تا پایان سال ۷۰ هزار نفر را پاسخگو خواهیم بود مابقی به  سال آینده موکول می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زمین‌ها در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر واگذار می‌شود. هرجا که زمین در اختیار بود به محدوده شهری الحاق و در قالب طرح نهضت ملی مسکن، قطعات را به متقاضیان ساکن در همان شهر واگذار کردیم. در بعضی از شهرها مشکل تامین زمین داریم. در آن مناطق از متقاضیان می‌خواهیم برای دریافت زمین به نزدیک‌ترین شهر مجاور یا روستاهای نزدیک مراجعه کنند. در این بخش نیازها در حال پاسخگویی است.

بذرپاش تصریح کرد: در جاهایی که زمین کافی وجود دارد ساخت واحدها به صورت یک تا سه طبقه خواهد بود. مجتمع‌سازی در شهرهایی انجام می‌شود که زمین، کم و متقاضی زیاد است.

به گفته وی در شهرهایی مثل یزد، بیرجند، سمنان، زنجان و سایر شهرها که زمین به  اندازه کافی در اختیار داریم خانه‌های خوبی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده و ساخت و ساز از رونق بیشتری برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی، یکی دیگر از برنامه‌های دولت را ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانست و گفت: با وزارت علوم توافق خوبی انجام شده که اقدام به ساخت خوابگاه‌های متاهلی در کشور کنیم. بعضی دانشگاه‌ها زمین‌های بسیاری در اختیار دارند و در طرح‌های توسعه معلوم نیست که تا ۵۰ سال آینده نیاز به این زمین‌ها داشته باشند. ما نیز در جاهایی که زمین در اختیار داریم برای پرسنل دستگاه‌های دولتی و سایر مردم اقدام به ساخت مسکن می‌کنیم.

به گفته بذرپاش، طبق تفاهم‌نامه با وزارت علوم برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مسکن ساخت می‌شود. مازاد آن را به سایر مردم اختصاص می‌دهیم. همین توافق را با دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت آموزش و پروش انجام دادیم. به زودی با وزارت بهداشت نیز توافق خواهیم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا